• Lin80

Äldre namn till lillasyster

Har bf i morgon, och enligt ultraljudet så är det troligt att det är en tjej.

Vi har i flera år haft Sigrid som "vårt" namn om vi någon gång skulle få en dotter, men nu på slutspurten har vi börjat tveka om det känns riktigt rätt.

Två namn som dykt upp istället är då Ellen och Edit (eller Edith). Tyck gärna till om dessa är ni gulliga =)
    Eller om någon har något helt annat förslag istället så får ni gärna komma med det.
    Gillar lite äldre svenska namn (Favoriter hos mig är också Kerstin, Astrid och Ingrid bl.a men dessa går inte hem hos pappan så jag har inte tagit med dem i omröstningen)

Storebröderna heter Alvar och Olle.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-18 16:18
    Nu är hon äntligen här. Tre dagar gammal men fortfarande namnlös...

Inget av våra tre alternativ känns helt hundra klockrent, så kom igen nu och tipsa oss om lite nya namn.
    Kriterierna är att det ska vara ett äldre namn, gärna tvåstavigt, annars är vi öppna för förslag =)

Bild finns i inlägg 41

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äldre namn till lillasyster
  • Taggen

Grattis! Fantastiskt fin! Håller med om att Disa är fint! Annars kanske Lisen? Vera är fint också. Och Hedda. O, eller Hedvig! Det är så himla sött!

• Fru Lejongap

Grattis! Jag tyckte spontant hon såg ut som en Signe, ett namn jag tycker är väldigt fint.

• Lin80

Många fina förslag värda att funderas både en och två gånger på. Men nu har vi slutligen kommit fram till att det ju faktiskt är Sigrid hon heter ändå <3

Tack för alla tips!

• miss mamma
    enilef skrev 2011-12-19 03:15:41 följande:
    Vad sägs om Disa? (pushar för det i varje namntråd, någon gång måste väl någon gilla det! :))
    Liam <3 Leon <3 Olivia <3
  • Hallonblomman

Vi gillar oxå gamla svenska namn.
    Dotter heter Engla (Astrid Viola i mellannamn) och om Pyret i magen visar sig bli en lillasyster lutar det mot Svea. Andra namn som har varit uppe på tal är: Alma, Elsa, Alva..

Engla och Pyret ♥
  • Brünnhilde
    Lin80 skrev 2011-12-21 20:41:58 följande:
    Många fina förslag värda att funderas både en och två gånger på. Men nu har vi slutligen kommit fram till att det ju faktiskt är Sigrid hon heter ändå <3

Tack för alla tips!
    Mycket bra val!

Den stora fördelen med att ta ett av Gustav Wasas barns namn, är att INGEN kan tycka att det är för nytt, för trendigt, för oetablerat, för osvenskt, för White Trash, etc.. Det kan helt enkelt inte vara mer tryggt!
Svar på tråden Äldre namn till lillasyster