Polly?
Vi funderar på att döpa vår dotter till Polly och jag skulle vilja höra era åsikter om namnet.
Vi funderar på att döpa vår dotter till Polly och jag skulle vilja höra era åsikter om namnet.
Spontant tänker jag på en papegoja.
Men det är ett fint namn, ovanligt.
Och gillar ni det så ska ni köra på det.
Det är ju ändå ni som ska trivas med namnet
Tänker på papegojor, godis och tjejen som jobbade åt Mr Fawlty i "Pang i bygget"
Haha! Jag går och sjunger "polly låten" från godisreklamen, för mitt ägg ( Ägget och jag, vi är goda vänner, fasten ganska olika, vi tycker om olika saker, osv.)... Jag kanske ska slå till på en Polly jag med ;)
Min kompis dotter heter Polly, funkar hur bra som helst.
Jag gillar polly
gulligt :)
Tack hörrni! Har fått lite olika åsikter km namnet från folk i omgivningen. Alltifrån att det skulle vara papegojnamn, "vidrigt godis-namn", hästnamn, "y-namn" (alltså att det klingar illa som Conny, Ronny, Benny etc).
vi har en polly i bekantskapskretsen och jag tycker att det är jätte fint. i kombination med ester är det kanske ingen höjdare
Tänker på en liten tjej jag hade i en barngrupp för något år sedan. Hur söt och gullig som helst, så för mig är det bara förknippat med bra saker
fint - jag känner en Pollyanna!
Ja, jag tycker om det. Det känns som ett trevligt namn faktiskt. Det finns en del liknande namn jag gillar också. Om ni funderar på Polly ska inte jag hindra er :)
Jag är också väldigt intresserad av Polly-Ester! Polly är gulligt! I samma kategori som Molly.
Tycker inte det låter konstigt, då jag är van vid en Polly :) Dock är det ju min kompis Pauline som kallas Polly, men sak samma egentligen ;)
Fint!
Polly är ett otroligt gulligt namn och att det därför förknippas med mitt favoritgodis gör inte saken sämre (även om jag inte främst tänker på godis när jag hör namnet).
Jag har alltid gillat namnet Polly, finns en barnbok med en underbar Polly som jag ofta läste som barn: bok.nu/Russell_Hoban/Polly_far_en_liten_syster
Varför det skulel förknippas med papegojor förstår jag inte, är det många papagojor som heter det eller vadå? Ärd et för att båda Papegoga och Polly börjat på P??
Nä, kör på Polly. Får jag en till dotter blir det absolut en Polly!
Så gräsligt hemskt! Molly, Polly och Dolly är de värsta tjejnamnen jag vet. Så simpla, enfaldiga och pig-aktiga! Polly är dessutom ett vanligt namn på en papegoja...
"Säg 'goddag' Polly, så får du ett kex!" Känns sådär, va..?