• Majso88

Orimliga arbetspass på praktik?

Jag behöver lite råd, det kanske bara är jag som är känslig men jag tror faktiskt inte det... 

Läser på komvux, har nu praktik i en månad (har gjort denna praktiken innan men blev inte godkänd, så MÅSTE alltså bli godkänd denna gången) på ett äldreboende. Är gravid i vecka 27, har varit där en vecka och börjar känna av sammandragningar och ont i rygg och höfter. Stannade hemma idag pga sammandragningar. 

Mitt schema för denna veckan ser ut såhär:
    tisdag/onsdag 21-07 (nattpass)
    torsdag 14-21.30
    fredag 7-16       

Jag känner redan nu att jag inte kommer klara av det, och om jag redan har besvär kommer det knappast bli lättare efter denna veckan. Vad tycker ni? Tycker ni att detta är ett rimligt schema för någon som nästan är höggravid?

Vad hade ni gjort?   

• Svar på tråden Orimliga arbetspass på praktik?
  • Miss P71

tyvärr e dt så att har du praktik så ska du följa schemat..kvittar dt om du e höggravid el inte... känner du att du inte klara av de tiderna..så prata med den personen du ska gå bredvid...

• BubbelGuppie

på våran praktik här så får vi inte göra nattpass även om de har det på schemat. visst kan man få testa om man vill osv men absolut inte krav på att gå natten här

Amanda 20070210 Alex 20100201
  • Majso88

Det är inte mitt ordinarie schema, min handledare jobbar inte natt men chefen tyckte jag skulle göra en natt för att ta igen timmarna jag missar idag. Jag gör gärna en natt, men man ska ha minst 11 timmars vila mellan två arbetspass och det är bara sju timmar mellan nattpasset och kvällspasset på torsdag,

• BubbelGuppie
    Majso88 skrev 2011-11-28 17:16:54 följande:
    Det är inte mitt ordinarie schema, min handledare jobbar inte natt men chefen tyckte jag skulle göra en natt för att ta igen timmarna jag missar idag. Jag gör gärna en natt, men man ska ha minst 11 timmars vila mellan två arbetspass och det är bara sju timmar mellan nattpasset och kvällspasset på torsdag,
    ja och det ska man ju  inte göra om man känner att det är fel då får man ju komma senare på kvälls passet eller arbeta en ledig dag istället
    Amanda 20070210 Alex 20100201
  • Tant Groda

Fast du går väl av onsdagsmorgon och börjar inte jobba fören torsdag em? Eller du menar att chefen vill att du går av torsdag morgon för att sen jobba kväll? Låter fullständigt galet isf

• IsDimma

På bara sju timmar emellan hinne man ju knappt sova fem timma om man inte råkar ha väldigt nära till jobbet och inte behöver äta innan jobbet. Eller sover ni på jobbet?

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • sahara
    Majso88 skrev 2011-11-28 17:16:54 följande:
    Men om du tar natten mellan tis och ons blir det väl fler lediga timmar än 7 om du inte börjar förrän på tors kl 14 ?
    Är man ute på praktik tas nog ingen hänsyn om man är gravid.Orkar du inte får du väl sjukskriva dig eller be om kortare dagar. Vad säger din lärare ? 
  • MrsHW

Ser ut som de kunde vara mitt schema. Inget konstigt. Och är det praktik så e du ju där för att se hur det är att jobba, då får man ju jobba natt också.

Har du problem pga. graviditet så får du ju antingen prata med chefen eller sjukskriva dig hos läkare. 

longingfortheone.blogg.se/ Bebis 2012-02-14 ♥
  • MrsHW
    Majso88 skrev 2011-11-28 18:07:42 följande:
    Men gud vad dum jag är, jag har räknat helt fel :P Never mind!
    Dedär med natt e inte så lätt om man inte är van vid det. 

Tänk såhär: ska du jobba onsdag natt så går du på tisdag. Det räknas som onsdag eftersom att de flesta timmarna du jobbar är efter 00, alltså onsdagen  
    longingfortheone.blogg.se/ Bebis 2012-02-14 ♥
Svar på tråden Orimliga arbetspass på praktik?