• malin1986

Massa känslor...

Här kommer lilla jag med massa tankar...till exempel vad är ett vul? Jag är jätte orolig att det inte ska finnas nåt liv där inne...Har plussat och har alla tecken på graviditet men kollar ändå varje gång jag är på toa att jag inte blöder....Hur tänker ni...Är jättenyfiken på hur ni mår, om ni har berättat för någon o ja alltGlad

kram  

• Svar på tråden Massa känslor...
  • JazzKatten227

Skönt att få veta att jag är inte den enda som springer på toa för att kolla om jag har fått blödning. Jag har det precis som du vet inget om vul och allt är nytt för mig då det är första gången graviditet :) får du veta mer får du gärna berätta vidare. 

Jag valde att berätta till mina närmaste tidigt men kanske för tidigt, och kanske dumt och berätta det så tidigt vet inte men gjorde det ändå.:) 

• malin1986

Jag har tyckt att mina tankar är de knasigaste i världen men så skönt o veta att fler gravida känner som jag :) VUL har jag fått reda på är Vaginalt ultraljud och kan göras för att se så allt ser bra ut där inne :) Det är dock risk att man gör det för tidigt vilket gör att man inte kan se fostret än för att det är för litet. Detta kanske gör att man blir mer orolig...

Jag berättade också tidigt, i vecka sex men vi resonerade (jag o min sambo) att om det går åt skogen så vill vi ju inte bara ha fått meddela tråkiga nyheter utan de har också fått glädjas med oss :) 

Vad är du i för vecka och hur är din graviditet? Vart bor du och hur gammal är du...ingen konstig människa som ska förfölja dig..bara skoj att veta lite om människor som befinner sig i en liknande situation som jag själv :)

Ta hand om Er :)           

• MartinaJuli2012

Hej
    Alldeles ny här inne...Jag har tredje barnet i magen. Var på ett VUL i onsdags och då var jag inte så långt gången som jag trodde. Jag kunde se fostersäcken men ingen bebis, så läkaren trodde att jag var i v5-6. Men tankarna kom ju ändå....tänk om det är tomt även i v12 när man gör det första UL på magen. Men inte värt att tänka för mkt på det. 

• Kattis

Hej!
    Men det är skönt med vul, jag gjorde ett i onsdags em och fick se foster och hjärta. Så häftigt! Vänta och gör ett nytt, skönt med bekräftelsen :)

Välkommen hit och grattis!

• JazzKatten227

Hej ska göra en ul i vecka 13. Jag bor i Högdalen för tillfället men letar efter lägenhet. Och är 29 år :). I torsdags skrev jag in mig och gjort en massa blod test. Så nu längtar till 20:dec för att kunna se babisen . Tycker du och din sambo har gjort en klok val :)

• Kattis
    MartinaJuli2012 skrev 2011-12-02 12:52:21 följande:
    Hej
    Alldeles ny här inne...Jag har tredje barnet i magen. Var på ett VUL i onsdags och då var jag inte så långt gången som jag trodde. Jag kunde se fostersäcken men ingen bebis, så läkaren trodde att jag var i v5-6. Men tankarna kom ju ändå....tänk om det är tomt även i v12 när man gör det första UL på magen. Men inte värt att tänka för mkt på det. 
    När jag gjorde i v. 5 så såg man bara gulesäcken och 2 veckor senare kunde man se fostret, avakta så ska du se att det visar sig där inne :)
Svar på tråden Massa känslor...