• Nikki1987

Althera på recept??

Bara undrar hur man går till väga om man vill ha Althera ersättning på recept?? Räcker det att prata med BVC eller ska ord Läkare skriva ut receptet??

• Svar på tråden Althera på recept??
  • Maariiia

Det måste vara en läkare som skriver ut det, men tala med BVC så kan de säkert lösa det. Så gjorde vi iallafall :) Fast när vi väl fick det på recept behövdes inte Althera längre.

• Cloudberry

Har barnet mjölkallergi? Annars får du inte althera utskrivet.

• JonnaElla0311
    Nikki1987 skrev 2011-11-29 09:10:39 följande:

Bara undrar hur man går till väga om man vill ha Althera ersättning på recept?? Räcker det att prata med BVC eller ska ord Läkare skriva ut receptet??

Våran dotter äter Althera och vi har recept för det. Våran första barn hade mjölk-allergi så när andra barnet föddes och så kände jag igen symptomen omgående och recept fick vi efter besöket hos dietisten,pricktestet gav inget utslag men det är vanligt att det inte gör det när det gäller små bebisar.
    ALthera kan du köpa på apoteket utan recept kostar c:a 220-250kr burk och med recept är det betydligt mycket billigare,vi får leverans på 24 burkar för 120kr(typ gratis alltså)..Man måste alltså ha mjölk-allergi för att få altera recept.
  • Nikki1987

Vi har fått pepticate utskrivet pga dotterns mjölkproteinallergi. Hur märkte du av symptomen???? 

Saken är den att hon krånglar fortfarande =( 

• Malin 243

jag pratade med bvc och läkaren skrev ut. 
    min fick ont i magen, och hennes bröder har mjölksocker allergi så jag fattade ganska fort att det var nått som var fel. jag slutade med mjölk när jag ammade och då belv hon bra n'r vi var tvungna å ge henne ersättning så fick hon förstoppning sen testade jag en gång med mjölk å ammade å det blev pannkaka, sen pratade ja med bvc.
    vi får betala 120 kr för 6 burkar. det  är olika pga man bor 

Svar på tråden Althera på recept??