Althera på recept??
Bara undrar hur man går till väga om man vill ha Althera ersättning på recept?? Räcker det att prata med BVC eller ska ord Läkare skriva ut receptet??
Bara undrar hur man går till väga om man vill ha Althera ersättning på recept?? Räcker det att prata med BVC eller ska ord Läkare skriva ut receptet??
Det måste vara en läkare som skriver ut det, men tala med BVC så kan de säkert lösa det. Så gjorde vi iallafall :) Fast när vi väl fick det på recept behövdes inte Althera längre.
Okej =) Ska prata med BVC =)
Har barnet mjölkallergi? Annars får du inte althera utskrivet.
Vi har fått pepticate utskrivet pga dotterns mjölkproteinallergi. Hur märkte du av symptomen????
Saken är den att hon krånglar fortfarande =(
Är inte den receptfri??
jag pratade med bvc och läkaren skrev ut.
min fick ont i magen, och hennes bröder har mjölksocker allergi så jag fattade ganska fort att det var nått som var fel. jag slutade med mjölk när jag ammade och då belv hon bra n'r vi var tvungna å ge henne ersättning så fick hon förstoppning sen testade jag en gång med mjölk å ammade å det blev pannkaka, sen pratade ja med bvc.
vi får betala 120 kr för 6 burkar. det är olika pga man bor