• Anonym (Förvirrad)

Är jag bisexuell om jag fantiserar om att ha sex med andra kvinnor?

Det slog mig häromkvällen att det faktum att jag brukar fantisera om att ha sex med en annan kvinna när jag tillfredsställer mig själv kanske innebär att jag är bisexuell? Jag skulle givetvis kunna tänka mig att ha sex med en annan kvinna i verkligheten också, inte bara i fantasin men jag är inte attraherad av andra kvinnor egentligen. Jag kan inte tänka mig att ha en flickvän heller, jag är inte emotionellt eller romantiskt intresserad av andra kvinnor - bara i sexuellt syfte. När klimax är nått och passerat så stannar mitt intresse också. Jag har utifrån det aldrig definierat mig som bisexuell - men skulle en man säga att han brukar fantisera om att ha sex med andra män och kan tänka sig att ha det i verkligheten så skulle jag anse att han var bisexuell. Varför det inte gäller mig och andra kvinnors sexuella intressen av samkönade vet jag inte, jag kan inte förklara det.

Så vad säger ni om saken?

• Svar på tråden Är jag bisexuell om jag fantiserar om att ha sex med andra kvinnor?
  • bebé11

det kanske bara är en kinky fantasy du har ..

• Twiist3d

Eftersom du inte vill ha ett förhållande eller så, så anser inte jag dig som bisexuell.
    Fantisera på!

If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Anonym (Förvirrad)
    Twiist3d skrev 2011-11-29 15:54:28 följande:
    Eftersom du inte vill ha ett förhållande eller så, så anser inte jag dig som bisexuell.
    Fantisera på!
    Gäller det män också? Jag vet inte varför man jag resonerar annorlunda när det kommer till män och kvinnor. Jag kan inte se att en man som inte är bisexuell eller homosexuell kan tänka sig att ha sex med en man på tu man hand. :S
  • Anonym (bitjej)

Vill du vara bi? Eller vill du kalla dig hetero? Jag kan inte riktigt förstå varför man måste sätta etiketter på sig själv eller andra. Kan du inte bara få vara en tjej som tänder på tanken av tjejsex? 
    Jag kallar mig bi om någon skulle fråga, just för att jag vet att könstillhrighet inte begränsar mig i mitt "val", även om jag numera är gift. Dessutom är HBTQ-frågot viktigt för mig och i dessa kommer bipersoner ofta i skymundan.
    Fantisera på, och om du känner för det och får möjligheten så prova, det utesluter ju inte möjligheten att knulla män igen!

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (bitjej) skrev 2011-11-30 22:09:22 följande:
    Vill du vara bi? Eller vill du kalla dig hetero? Jag kan inte riktigt förstå varför man måste sätta etiketter på sig själv eller andra. Kan du inte bara få vara en tjej som tänder på tanken av tjejsex? 
    Jag kallar mig bi om någon skulle fråga, just för att jag vet att könstillhrighet inte begränsar mig i mitt "val", även om jag numera är gift. Dessutom är HBTQ-frågot viktigt för mig och i dessa kommer bipersoner ofta i skymundan.
    Fantisera på, och om du känner för det och får möjligheten så prova, det utesluter ju inte möjligheten att knulla män igen!
    Jag kommer fortsätta kalla mig hetero av rent sociala skäl, jag undrade mest för mig själv och min egen uppfattning. Och testat har jag redan gjort några gånger och fler lär det nog bli. ;)

Hur ser du på när män vs kvinnor attraheras sexuellt, om än inte romantiskt av samma kön? Skulle du kalla en man som fantiserar om och har sex med män någon gång ibland för straight?
  • Anonym (Jag)

Du är inte ensam Det hade kunnat vara JAG som skrivit TS för jag känner EXAKT som du.

Klassar mig dock som straight om jag "måste" göra en benämning. Eller kanske bi-curious ?  

• jakthustru

Jag kallar inte en kvinna eller man för bi om fantasierna/önskningarna är rent sexuella, utan straight men nyfiken, typ.

• Anonym (samorina)

om  ett antal år kanske uppdelningen sexuellt mellan homo bi och straight  inte existerar?  I fantasin är du bi, i ditt förnuft hetero.sexuell.  Bi nyfiken snarare efterssom du ej provat ,men fantiserar om att göra det.  

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (samorina) skrev 2012-07-31 18:57:49 följande:
    om  ett antal år kanske uppdelningen sexuellt mellan homo bi och straight  inte existerar?  I fantasin är du bi, i ditt förnuft hetero.sexuell.  Bi nyfiken snarare efterssom du ej provat ,men fantiserar om att göra det.  
    Jag har provat ett par gånger iofs, hehe. Men faktum kvarstår att jag inte är romantiskt intresserad av tjejer, bara sexuellt i så fall. 
  • Anonym

Nej enligt min åsikt är man bi om detta verkligen är någonting man drömmer om att ha dvs. sex med en av samma kön. Men vad är det å andra sidan för fel att älska med den man vill? Nej personligen är jag lite avundsjuk på de som kan känna sig attraherad av bägge könen. I antiken tyckte man en sådan egenskap tydde på en mer fulländad människa. Och jag håller nog med. För man har ju i princip då dubbelt så stor chans att finna någon att verkligen tycka om!  

• Anonym (Fulländad människa)

Jag känner precis som du fast tvärt om fantiserar om alla men vill leva med en kvinna ;)

I min värld är det själva sexualiteten, dvs vilka man vill ha sex med, som avgör ens sexuella identitet. Den brukar i sin tur avgöra hur man vill leva. Däremot kan man som biSEXUELL ha andra faktorer som spelar in, som gör att man kanske hellre kallar sig hetero eller homo till vardags, då en viss dragning är i majoritet hos en.

Jag är medveten om min bisexualitet, men vet att jag nästan uteslutande blir kär i och vill leva med kvinnor. Så jag har ofta kallat mig flata, eller bara "jag gillar tjejer.." Trots att jag gärna knullar med väl utvalda killar :)

• Anonym (samma)

Är precis samma som jag känner men jag har alltid sagt att jag var bisexuell :/ Eller ja sen 7e klass när jag antagligen lärde mig ordet. Har aldrig tänkt så mckt på att jag endast är sexuellt attraherad, vill ju inte ha något förhållande med alla killar man är sugen på heller :)

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym skrev 2012-08-01 11:39:52 följande:

Nej enligt min åsikt är man bi om detta verkligen är någonting man drömmer om att ha dvs. sex med en av samma kön. Men vad är det å andra sidan för fel att älska med den man vill? Nej personligen är jag lite avundsjuk på de som kan känna sig attraherad av bägge könen. I antiken tyckte man en sådan egenskap tydde på en mer fulländad människa. Och jag håller nog med. För man har ju i princip då dubbelt så stor chans att finna någon att verkligen tycka om!  

Fast jag är inte intresserad av att leva med en kvinna, den sortens attraktion finns liksom inte. Det är uteslutande sexuellt, medan när det kommer till män så känner jag ingen sexuell attraktion till någon som jag inte också är intresserad av på ett djupare plan.
  • Anonym

En vän till mig är precis likadan. Jag måste säga att jag tycker att hon är bisexuell men jag respekterar att hon inte identifierar sig som annat än hetero men jag tycker att om man kan tänka sig leva ut en fantasi om bägge könen är man bi men tycker man bara samma kön är intressant i fantasin så är man hetero. Samtidigt är sexualitet så komplext att det inte är intressant hur jag definierar andra människor utan bara hur jag upplever mig själv och att jag respekterar andras livsval. 

• Anonym
    Anonym (Förvirrad) skrev 2012-08-01 12:17:07 följande:
    Fast jag är inte intresserad av att leva med en kvinna, den sortens attraktion finns liksom inte. Det är uteslutande sexuellt, medan när det kommer till män så känner jag ingen sexuell attraktion till någon som jag inte också är intresserad av på ett djupare plan.

Jag kanske har fel. Men vad jag har blivit underrättad. Så är det detta med sexuell läggning vi har dvs. vem vi kan tänka sig att ha sex med som avgör om vi kan kallas oss hetero homo eller bisexuell. Och personligen så vidhåller jag det jag skrev tidigare dvs. att jag idag verkligen avundas dem som kan finna sexuell njutning ifrån båda hållen dvs. finna sig attraherade av båda könen.

• Anonym

Bisexualitet enligt RFSL

Bisexualitet

När man talar om bisexualitet så menar man  förmågan att bli sexuellt atrraherad och förälskad i både tjejer och killar, men en bisexuell identitet kan se ut på olika sätt. Alla bisexuella är inte nödvändigtvis lika mycket intresserade av personer av båda könen.

En vanlig föreställning är att bisexualitet är en övergångsfas från hetero- till  homosexualitet eller tvärtom, och det kan stämma för vissa individer, men bisexualitet är för många en livslång  sexuell identitet.

Man också vara intresserad av kvinnor och män på olika sätt. En del bisexuella blir förälskade i personer av bara det ena könet, men är sexuellt intresserade av människor av båda könen. Andra blir sexuellt attraherade av människor av bara det ena könet, men förälskad i människor av båda könen. Känslorna kan också variera med tiden, så att man är mer attraherad av kvinnor under vissa perioder och mer av män under andra perioder. Att attraktionen varierar över tiden behöver alltså inte betyda att man växlar mellan att vara heterosexuell och homosexuell. När man talar om bisexualitet så kan det vara bra att skilja på hur man känner sig, det vill säga vilken identitet man har, och hur man lever; om man lever med en man eller en kvinna. Man är inte heterosexuell för att man lever med en person av motsatt kön, eller homosexuell för att man lever med någon av samma kön. Man kan känna sig som bisexuell hela tiden - oavsett könet på ens partner.

"Jag vidhåller min avundan för bisexuella och har i min saknad efter kärlek! önskat att jag själv vorit det många gånger!"

Svar på tråden Är jag bisexuell om jag fantiserar om att ha sex med andra kvinnor?