Mylla skrev 2011-11-29 17:45:00 följande:
Varför är det ett helvete att hämta och lämna? Du säger att det är ett enkelt barn? Jag får det inte att gå ihop.
Handlar du varje dag efter dagis? Det låter riktigt jobbigt. jag är själv med barnen i veckorna och sånt undviker jag som pesten, när man är trött efter en lång dag och behöver hem och få mat.
Om jag har en vecka med många dagar ( jobbar skift och helger så ibland är det inte så många vardagar) så ser jag till att mat finns hemma, matlådor är lagade och det är hyfsat städat, så det enda jag behöver göra efter jobbet är att laga mat (ej avancerad mat) eller så värmer jag något jag lagat när jag är ledig. Sen tar vi det lugnt eller gör sånt som är kul.
Det stora felet verkar ju vara att du inte hinner träffa ditt barn. Går det att göra något åt? Ändra arbetstider? Jobba mer de andra veckorna? Själv är man ju bortskämd med att kunna lägga schema nästan hursomhelst, jag vet att alla inte har det så. Din sits är faktiskt min stora skräck. Så lite tid med barnen och såna arbetstider.
Vill du gå ut och träffa folk på kvällarna? Du kanske kan bjuda hem dem eller ta med barnet ? Hon är ju så liten att hon kan sova i vagn, bara att flytta över i sängen när du kommer hem.
Det jag menade var att hon är ett ganska enkelt barn så därför tycker jag själv att det är konstigt att jag tycker det är så jobbigt.
Jag undviker helst att inte handla i veckorna när jag har henne. Men ibland blir man tvungen.
Mina arbetstiden går inte att ändra på något vis. Har precis fått fast anställning så byta jobb kommer inte på tal.