Adhd och förälder? Se hit!
Jag är en socionomstudent vid Uppsala Universitet som söker intervjupersoner till min c-uppsats/examensarbete.
Jag söker er som vill berätta om hur det är att ha en adhd-diagnos och vara förälder. Anledningen till att jag valt detta ämne är att det finns väldigt lite forskning om hur det är att ha ADHD och vara förälder, eftersom den mesta forskningen handlar om barn med ADHD. Jag är intresserad av era berättelser och av att göra dem hörda!
Intervjuerna kommer att ske under november och december i Stockholmsområdet på ett sätt och en plats som passar dig som kan tänka dig att bli intervjuad! Självklart får du som är med läsa det jag har skrivit och det går bra att när som helst ändra sig om sin medverkan. Ingen annan får tillgång till dina uppgifter och allt kommer att presenteras på ett sätt som gör att du är anonym.
Jag som intervjuar är van att jobba med barn, ungdomar och familjer. Om du har fler diagnoser än adhd är det absolut inget hinder för att medverka.
Är du intresserad? Nyfiken? Tycker att det låter lite läskigt men vill veta mer?
Inboxa mig här på Familjeliv så kontaktar jag dig och berättar mer om intervjuerna!
Med vänlig hälsning,
Hannah