• LindaB78

    Tips på väckarklocka med justerbar volym eller låg volym

    Jag behöver en ny väckarklocka som inte väcker alla familjemedlemmar.

    Klockan ska vara simpel. Det där med knappar är inte min starka sida när jag är yrvaken.
    Volymen ska gå att justera eller vara väldigt låg.
    Jag är lättväckt så det behövs inte mycket till ljud för att få upp mig.

    En väldigt enkel klockradio skulle också funka. Men alla jag hittills har fingrat på har för många knappar. Jag ska inte behöva riskera att sätt gång ett alarm, ställa om frekvensen eller byta till AM-bandet bara för att få tyst på den.

  • Svar på tråden Tips på väckarklocka med justerbar volym eller låg volym
  • LindaB78

    Men går ljudet verkligen att reglera på den, ser inte ut så. Jag är helt ointresserad av ljus och fågelkvitter. Jag vill ha en väldigt låg pipsignal. inget annat. Dessutom har den på tok för många knappar för min morgontrötta hjärna.

  • slamkrypare

    Jag använder mobilen som väckarklocka, ställer volymen lågt och lägger den under hörnet på bäddmadrassen så är det ingen annan som störs.

  • LindaB78

    Kanske skulle ha skrivit det redan i TS. Men att använda min mobi är inte ett alternativ. hade det varit det så hade jag inte frågat.

  • Skruttelito

    Jag vill också ha tips på en "tyst" väckarklocka som inte är mobil eller wake up light. Har haft en reseklocka som väckarklocka men den har tyvärr gjort sitt efter många år och den är köpt i utlandet för länge sen så kan inte köpa en likadan.


  • LindaB78

    OK, lite puff:
    Ingen typ av wake-up-light tack. För många knappar och alldeles för stora för mitt sängbord.

Svar på tråden Tips på väckarklocka med justerbar volym eller låg volym