• Sanna Ryan

Vad skulle du föredragit? [Läs TS]

Dyra presenter: Att dina föräldrar varje år skulle gett dig födelsedagspresent + julklapp för ca 1000-2000 kr/ per år ELLER (present+pengar) att du fått present/julklapp av värdet 100-200 kronor /år men däremot sätter de in den övriga summan på ett sparkonto. ELLER (pengar) att du aldrig får julklappar/födelsedagspresenter... 2000 kronor går in på kontot per år.

Ung och gravid - BF maj -12
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle du föredragit? [Läs TS]
  • Stårschan

Med presenter/sparande i de pengaintervall som du anger så skulle jag helt klart ha valt de dyra presenterna, faktiskt. Särskilt från föräldrar.

På korståg för bondförnuftets bevarande!
  • Lufsan

Får oftast bara pengar, och det är ju uppskattat. Fast för mig är det aldrig viktigt vad jag får eller om jag får något alls, vill bara träffa dom. 

En dag i sänder.
  • Unitard

Jag hade hellre fått en present för 200 än 1000 in på kontot. Det är ju tanken som räknas och pengar har jag redan själv. Skillnad om de ger pengar till dotterns sparkonto.

• Tant Green

Menar du nu eller när jag var barn? Fast det spelar nog ingen roll. När jag var barn hade jag föredragit presenter och nu tycker jag inte att jag behöver något alls.

• IsDimma

När jag var liten alltså? Mina föräldrar har nog kombinerat i lite olika, dels pengar in på sparkonto och dels presenter. Ju äldre vi blev desto billigare presenter (vad jag vill minnas iaf ) och mer pengar, fast ju äldre vi blev desto mer pengar direkt i handen att köpa det vi ville för. Nu som vuxna skulle pappa vilja gå tillbaka till presenter men iaf jag just nu är i större behov av pengar så det blir pengar ändå. 
    Jag föredrar kombinationen. Saker hade vi i överflöd ändå så... och pengar när man blir vuxen är bra att ha.  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Regnig måndag

Beror helt på i vilket skede man är i livet och vilka behov man har. Det har varierat betydligt...

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Sanna Ryan

Ja när ni var små

• Unitard
    Unitard skrev 2011-11-30 09:50:49 följande:
    Jag hade hellre fått en present för 200 än 1000 in på kontot. Det är ju tanken som räknas och pengar har jag redan själv. Skillnad om de ger pengar till dotterns sparkonto.
    Jahaaa när jag var liten. Då hade jag ju ingen dotter

Men jag föredrog att få presenter, de hade ju bra koll på vad jag ville ha och skulle uppskatta mest. Nån hundring då och då var självklart välkommet men då som extra fickpeng, inte in på sparkontot.
  • Sanna Ryan
    Unitard skrev 2011-11-30 12:10:22 följande:
    Jahaaa när jag var liten. Då hade jag ju ingen dotter

Men jag föredrog att få presenter, de hade ju bra koll på vad jag ville ha och skulle uppskatta mest. Nån hundring då och då var självklart välkommet men då som extra fickpeng, inte in på sparkontot.
    Haha ja, Jag kanske var otydlig.. Tänkte inte ens att någon kunde missuppfatta det med tanke på hur jag skrev ^^

Vad skulle du föredragit? - Vad föredrar du?
    ...varje år skulle gett dig ... - ...varje år (skulle ge) ger dig....
    ... att du fått present... - Att få present...

Tänkte som sagt inte på att det kunde misstolkas! Tomte

• Unitard
    Sanna Ryan skrev 2011-11-30 16:52:47 följande:
    Haha ja, Jag kanske var otydlig.. Tänkte inte ens att någon kunde missuppfatta det med tanke på hur jag skrev ^^

Vad skulle du föredragit? - Vad föredrar du?
    ...varje år skulle gett dig ... - ...varje år (skulle ge) ger dig....
    ... att du fått present... - Att få present...

Tänkte som sagt inte på att det kunde misstolkas! Tomte

Nej det var jag som läste slarvigt trots ditt "läs ts" i rubriken
  • Sanna Ryan
    Unitard skrev 2011-11-30 22:31:18 följande:
    Nej det var jag som läste slarvigt trots ditt "läs ts" i rubriken
    Jaha, Okej!
    Annars brukar det alltid vara jag som brukar vara otydlig Skrattande
Svar på tråden Vad skulle du föredragit? [Läs TS]