Normalt med sjukdomar som avlöser varandra?
Jag har en son på drygt 4 år som ända sedan han var liten har varit mycket sjuk, framförallt har han haft väldigt många och täta förkylningar med hosta. Jag vet att det är vanligt att barn får många infektioner under de första åren, men det känns som att vår son aldrig får vara frisk under någon längre period och jag hoppades att det skulle vända nu när han har blivit lite äldre. Nedanstående är vad han har haft bara under oktober-november, så det är inte mycket tid han har spenderat på dagis under dessa månader.
Är detta normalt, eller kan och bör vi kräva att någon undersöker honom närmre? Nu börjar han friskna till efter drygt två veckor hemma med Mykoplasma och ögoninflammation, men med tanke på hans, troligen nedsatta, immunförsvar så dröjer det säkert inte länge innan något nytt dyker upp när han är tillbaka på dagis igen.
Halsfluss och öroninflammation, penicillinkur Förkylning och hosta HSP (Henoch Schönleins purpura) Hög feber och huvudvärk Trolig Mykoplasma (feber under drygt en vecka, fruktansvärd hosta i drygt två veckor, förkyld) penicillinkur Ögoninflammation
Är detta normalt, eller kan och bör vi kräva att någon undersöker honom närmre? Nu börjar han friskna till efter drygt två veckor hemma med Mykoplasma och ögoninflammation, men med tanke på hans, troligen nedsatta, immunförsvar så dröjer det säkert inte länge innan något nytt dyker upp när han är tillbaka på dagis igen.