• nonym3

Min sambo har skuld till kronofogden

Hej,

Min sambo har stor skuld till kronofogden. Vi har varit tillsammans i 2,5 år och skulden hade han med sig in i förhållandet. Om han jobbar på samma jobb heltid så brukar det gå bra, då drar de en summa varje månad. Men då han har bytt jobb ganska ofta (kock) har det strulat flera gånger, vissa månader tar de all hans lön och jag får stå för allt själv. Nu är han skjukskriven för att han mår dåligt så då blir det ännu mer problem. jag känner att jag får dra hela lasset själv och att det är orättvist. Vissa månader räcker inte min lön till allt och vi får låna av familjen. Jag kan inte så mycket om Kronofogden men ska det verkligen behöva vara så att de tar hela löner? varje månad är jag stressad och orolig över vad som ska hända med hans lön. Och att inte kunna unna sig något gör livet jobbigt och vi bråkar och det påverkar vårt förhållande mycket negativt då jag känner att all detta är hans fel. Finns det någon som man kan gå och prata med, en parterapeut eller en ekonomisk rådgivare?

• Svar på tråden Min sambo har skuld till kronofogden
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det är alldeles för jobbigt och otryggt för dig att ha det så här. Du kan prata med en budgetrådgivare i kommunen eller en familjerådgivare, också i kommunen. På något sätt måste det gå att göra en ekonomisk planering så att ni har koll på utgifter och inkomster. Din sambo behöver nog också hjälp med att inte hamna i sådana här situationen som påverkar honom och er så negativt.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Min sambo har skuld till kronofogden