Hur lång tid efter förlossningen fick du tillbaka din mens?
Ställer frågan till dig som helammat minst 4-6 månader.
Ställer frågan till dig som helammat minst 4-6 månader.
2 månader
sluta amma vid 5,5 månad och fick tillbaka mensen månaden senare.
2 av gångerna hann inte avslaget sluta ens. Trots helamning minst var 3:e timme dygnet runt.
Sist tog det 4 månader - lyxigt!
Efter 6mån med båda barnen. Då har jag fortf ammat mycket men gav smakisar från 4mån så de har även fått mat.
Två veckor efter "efterblödbingarna" kom min mens tillbaka, så en månad efter förlossningen, ungefär.
Helammade 5 månader och delammade i 4½ månad till.
Fick tillbaka mensen efter ytterligare 1½ månad.
Alltså 11månader efter förlossningen
Helammade båda i drygt 5 månader. Yngsta ammade i praktiken enbart tills han var 8 månader, men han hade väl lyckats svälja en eller en halv tesked smakis av misstag innan dess och då helammar man ju inte .
Efter första förlossningen 6 månader. Efter andra förlossningen 9 månader.
1 år
Röstade 8-9 mån då det gällt 2 av barnen.
1:a 8 mån
2:a 6 mån
3:e 4 mån
4:s 8 mån
Har helammat alla ca 5-6 mån och delammat minst 10. Mycket nattamning fortfarande
Får jag låna tråden lite? Hur var er mens efter förlossning? Min är helt hysterisk. Jag måste byta överfull binda varannan timma och skynda mig på toa på morgonen för att inte slabba ner säng och golv.
Den kom tillbaka sent efter båda barnen. Efter första barnet tog det 17 månader och 15 med andra. Men när den väl kom var den precis som innan jag blev gravid.
Det tog 12,5 månader nu andra gången. Första gången tog det åtta månader, men då helammade jag å andra sidan inte.
2 1/2 månad efter dem 2 första & 3 månader efter trean.
Ja det är ju mycket vanligtvis med. Lugnare nu på kvällen dock. Blev nästan rädd i några dar