• Hake

Tips på resa med en 1 och 3 åring

Hej,
    Nu håller vi på att planera en resa med familjen, vi har två barn, 1 och 3 år gamla, har ni några barnvänliga tips?
    Vi kan tänka oss allt från weekendresor till långresor. Huvudsaken är att barnen kan ha det bra.

Alla tips tas tacksamt emot!! 

• Svar på tråden Tips på resa med en 1 och 3 åring
  • hannamiller
    lillalflygiz skrev 2011-12-06 09:25:55 följande:
    Jag har hur många tips som helst på min blogg;

blogg.alltforforaldrar.se/liniz

så kika in och inspireras ;)
    mysig blogg.

Vi kommer i sommar resa till barcelona. Men då är våra pojkar 3,5 och 5 år.
    Då kommer vi få in allt vad vi önskar oss på resan. Vara i en park och gå på zoo.. se på lite kultur och bada..
    Hoppas ni får en trevlig resa ditt ni väljer..
  • lillalflygiz

tack :) du får läsa sen inför resan .) många bra praktiska tips :)

ha d så bra / Lina

• mia maria

Ska ni åka charter så brukar Side i Turkiet, Alcudia på Mallis samt Fig Tree Bay på Cypern vara poppis bland barnfamiljer.

Dock anser jag att det går att ta med sig barn till de flesta semestermål, så förlita er inte helt o hållet på resebolagens tips om "barnvänliga" orter, utan kika även på andra ställen!

• Humhum

Var i Fig Tree Bay, Cypern när äldsta var ca 5 månder. Mycket bra med All inclusive!

Annars har vi varit i Thailand med små barn, alla är mycket barnkära och ordnar allt åt familjen! Samt Azorerna, med tvååring, men det var väl sådär med barn, många aktiviteter för äldre barn.

Åker till Dubai med två sexmånaders nu i januari, spännande och se hur det blir!

Svar på tråden Tips på resa med en 1 och 3 åring