• Anonym (frustrerad)

den j*vla porren förstör vårat sexliv

jag har inge direkta problem med porr i sig, jag kan själv titta på det ibland. dock så har det senaste året varit ett helvete pga porren. när han tittar så runkar han ju självklart och det gör att när vi sen ska ha sex så kan han inte få upp den, och om han lyckas få upp den är den inte direkt hård. det har gått så långt att jag numera börjar fantisera om andra män och nästan funderar på att gå ifrån min man pga det bristande sexlivet.

jag har försökt att prata med honom om det men antingen blir han skit sur och säger att han inte tittar (vilket jag vet att han gör för jag "kommer på honom" flera gånger) eller så säger han att han ska bättre sig men det håller väl i 1 dag eller så.

jag blir så frustrerad för jag är en väldigt sexuell kvinna och älskar sex, men nu finns inget intresse för jag vet vad jag får,...en mjuk och sladdrig kuk och minimalt med smekningar. det jag gör för att "straffa" honom är att inte suga längre, finns ingen anledning att göra det skönt för honom när jag inte får det skönt.

• Svar på tråden den j*vla porren förstör vårat sexliv
  • jonte02
    Anonym (jag med!) skrev 2011-12-15 10:05:24 följande:
    Jag är också nyfiken. Jag har samma erfarenhet som TS med skillnaden att maken inte ens vill ha sex med mig längre.

Det spelar ingen roll vad jag gör eller konstrar till det, han föredrar att runka framför porr. Även jag funderar på att skilja mig, dock är det itne så lätt att kasta 17 års förhållande utan vidare, jag vill kämpa. Men eftersom jag snart har kämpat i 2 år börjar jag tröttna.

Vi har sex MAX en gång/vecka men det känns som om han gör det för min skull enbart, nästan så det känns som att onanera.
    Skilja sig låter ju spontant lite väl drastiskt...ni har ju ändå sex 1ggr i veckan...jag är i din sits fast omvänt (man)...när det gäller antal ggr i veckan men skulle gärna ha mer, men skilja sig...hm...det har jag inte ens funderat på. Men det finns nu mkt annat som ska funka i en relation förutom sexet så det kanske finns fog för det i ditt fall!?
  • Wittra

Fast detta är ju lite märkligt, även om han tittar på porr så borde han väl ändå tända på dig när ni börja mysa med varandra?! För mig låter det, tyvärr, mer som att han inte tänder på dig.

förstår verkligen om du blir ledsen och arg, vet ej vad lösningen skulle kunna vara men du måste vara ärlig. Säg precis som du känner. För din talan stenhårt och förklara hur det känns när han inte verkar tända på dig!   

• Anonym (jag med!)
    jonte02 skrev 2011-12-15 11:31:28 följande:
    Skilja sig låter ju spontant lite väl drastiskt...ni har ju ändå sex 1ggr i veckan...jag är i din sits fast omvänt (man)...när det gäller antal ggr i veckan men skulle gärna ha mer, men skilja sig...hm...det har jag inte ens funderat på. Men det finns nu mkt annat som ska funka i en relation förutom sexet så det kanske finns fog för det i ditt fall!?
    Om det bara var brist på sex håller jag med dig. Men givetvis är det mer än så.

Jag känner mig totalt osynlig och oälskad och har förklarat det åtskilliga gånger. Att bli bortstött under ett par års tid har sänkt mitt självförtroende rejält och faktiskt tagit bort en del av min livsglädje. När maken sedan återigen föredrar att runka framför en porrfilm framför att tex titta på en vanligt film med mig eller överhuvudtaget ta i mig, ja då dör känslorna efter ett tag.

Jag har ännu inte helt gett upp, det tar emot. Men eftersom viljan till förändring helt verkar saknas hos maken måste jag ställa mig frågan om jag vill fortsätta leva så här. Om han bara själv såg det som ett problem som var vårt gemensamma hade jag varit mer hoppfull.
  • Anonym
    Anonym (jag med!) skrev 2011-12-15 11:55:51 följande:
    Jag känner mig totalt osynlig och oälskad och har förklarat det åtskilliga gånger. Att bli bortstött under ett par års tid har sänkt mitt självförtroende rejält och faktiskt tagit bort en del av min livsglädje. När maken sedan återigen föredrar att runka framför en porrfilm framför att tex titta på en vanligt film med mig eller överhuvudtaget ta i mig, ja då dör känslorna efter ett tag.
    Det är ju så, det är inte bara sex, det är känslan av att vara önskad, den är faktiskt ännu viktigare. Att känna sig osynlig, det är hemskt, och ändå får många av oss leva så.

Olika behov av sex är ju en del av det, men har vi så olika behov av ömhet och bekräftelse? Givetvis kan man göra andra saker tillsammans (mer än städa, handla och tvätta), som att se på film. Men sitter man var för sig, för att den ena stöter bort, då är det ju fel, men vad gör man?
  • Anonym
    Wittra skrev 2011-12-15 11:50:25 följande:
    Fast detta är ju lite märkligt, även om han tittar på porr så borde han väl ändå tända på dig när ni börja mysa med varandra?! För mig låter det, tyvärr, mer som att han inte tänder på dig.

förstår verkligen om du blir ledsen och arg, vet ej vad lösningen skulle kunna vara men du måste vara ärlig. Säg precis som du känner. För din talan stenhårt och förklara hur det känns när han inte verkar tända på dig!   
    du har uppenbarligen aldrig träffat en man som överkonsumerar porr. de föredrar porr framför sex med en verklig person. Det är relativt vanligt och blir allt mer vanligt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-15 14:40:30 följande:
    du har uppenbarligen aldrig träffat en man som överkonsumerar porr. de föredrar porr framför sex med en verklig person. Det är relativt vanligt och blir allt mer vanligt.

Jag gillar det här att det blir alltmer vanligt att männen föredrar porr, då skulle så många kvinnor slippa ha sex med sina män och ställa upp på det!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-15 15:11:38 följande:

Jag gillar det här att det blir alltmer vanligt att männen föredrar porr, då skulle så många kvinnor slippa ha sex med sina män och ställa upp på det!

Men det är inte de kvinnorna som lider. Vi som vill ha sex men blir nekade mår inte så bra. Männen vill ju ha sex, men bara med sina datorer. Vad är det för kärlek?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-12-15 17:38:01 följande:

Men det är inte de kvinnorna som lider. Vi som vill ha sex men blir nekade mår inte så bra. Männen vill ju ha sex, men bara med sina datorer. Vad är det för kärlek?
    Men varför vill man ha sex med sin man? Får man ens orgasm av det? Ingen njutning som helst ju. Tror de flesta kvinnor gärna slipper sex med sin man, iaf vad jag hört av min väninnor.
  • Anonym (frustrerad)

jag vet att det inte är för att han inte tänder på mig, det har jag fått bevisat för mig igår, jag gav honom en utmaning att inte titta på porr på hela veckan så skulle jag suga honom hela helgen. varav jag kollat upp om han tittade och det har han inte gjort och det märktes på sexet igår. det var det bästa sexet på bra många månader.

så det gav mig mod att berätta här idag om hur jag känner, jag sa i princip "antingen slutar du titta på porr så j*vla mycket eller så kan du ta ditt pick och pack och dra", notera att jag inte sa att han skulle sluta helt men varjedag flera gånger om dagen är inte acceptabelt.

• Anonym (jag med!)
    Anonym skrev 2011-12-15 17:39:54 följande:
    Men varför vill man ha sex med sin man? Får man ens orgasm av det? Ingen njutning som helst ju. Tror de flesta kvinnor gärna slipper sex med sin man, iaf vad jag hört av min väninnor.
    Är du allvarlig?? Det är väl ingen vits med att ha en man om man inte har sex? Då kan man ju lika gärna bo med sin mamma eller en kompis.

Det låter tråkigt att du inte njuter av sex med en man - om du nu är heterosexuell - men jag tror näppeligen du är representativ för kvinnosläktet.

Under småbarnsåren tror jag det finns många kvinnor som mest är mammor och därför känner en lägre sexdrift men om du talar om kvinnor i gemen varken hoppas eller tror jag du har rätt. Personligen vill jag inget hellre än att ha ett fungerande sexliv med min man. Något som vi haft i åtskilliga år tidigare.
  • larsson81

Hej, be din snubbe kolla min tråd, www.familjeliv.se/Forum-9-198/m62580010.html Internetporr har blivit ett stort problem för mig, han kanske kan känna igen sig i vissa delar och att ta del av andras erfarenheter kan ju göra att man får upp ögonen för ett problem innan de blir ett för stort problem att hantera.

• Anonym (andrew)

Överkonsumtion av porr hos en man har aldrig och kommer aldrig att bli särskilt smickrande.

• Anonym
    Anonym (andrew) skrev 2011-12-20 14:03:52 följande:
    Överkonsumtion av porr hos en man har aldrig och kommer aldrig att bli särskilt smickrande.
  • Kerr

Jag tittade igenom hela klippet larsson81 länkade till. Tror det är ett riktigt bra råd att se klippet för att få upp sin egen förståelse för vad man håller på med och att det är ett missbrukt likt andra missbruk. Å i långa loppet går det åt hel....e om det inte bryts. 

Jag blir heller inte tillräckligt tänd på the real deal längre. Jag ska försöka undvika intetnet porr nu och se om det blir en förbättring för min del. Och som klippet beskriver så blir porren mer avancerad ju längre man håller på. Tjejen skulle få en chock om jag föreslog att vi skulle göra något av det jag tittar på idag. Måste nog backa tillbaka 1,5 år för att hon ska kunna hänga med utan att bli orolig :)

Skämt och sido, jag sätter mina pengar på att det inte "löser" sig per automatik. Insikt måste till.
    Sen kan man ju fråga sig varför det började och där vågar jag inte sätta några pengar men gissar på att det startar när det kanske är lite jobbigt i övrigt, slentrian etc, och det då är så mycket lättare och mindre pinsamt att porrsurfa lite istället för att ta upp att "älskling, jag vill göra något mer.... spännande, annorlunda för att hålla glöden i vårt sexliv" eller helt enkelt överraska henne med vetskapen om att hon kanske inte är med på noterna.

Skicka mig gärna ett meddelande ni som har lust, jag berättar gärna om min erfarenhet och vil gärna höra andras och hur ni tacklar det !!!!!

Svar på tråden den j*vla porren förstör vårat sexliv