• Copyjulia

Hoppet ute ruvardag 8? När plussade ni?

Jag satte in två två-dagarsodlade embryon för en vecka sedan och fick tvärminus på ett test från testlagret i morse. (Ruvardag 7 eller 8 beroende på hur man räknar.) Har inte heller några symptom. Vid mitt senaste IVF plussade jag (men det slutade med utomkveds) och då blev jag rejält yr bara ca 5 dagar efter insättning (då var det iofs en blastocyst.) 

Testar med Testlagret och de ska ju vara så känsliga. Läser hela tiden om folk som plussat så tidigt med Testlagrets tester.  

När plussade ni och med vilket test? Hur många dagar var embryot odlat?  

• Svar på tråden Hoppet ute ruvardag 8? När plussade ni?
  • Copyjulia
    bebistre skrev 2011-12-06 09:26:40 följande:
    Vilken dag är du nu på då? har du testat mera?
    RD 11 (ÄL + 13) tvärnegativt.
  • slemtorsk i din bralla
    Copyjulia skrev 2011-12-06 12:31:03 följande:
    RD 11 (ÄL + 13) tvärnegativt.
    fast du kan inte räkna efter ägglossning överhuvudtaget just nu...  och det tar olika tid för kroppen att få ut HCG också..ge inte upp nu Så länge du inte blöder finns det hopp
  • Copyjulia
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-06 12:59:59 följande:
    fast du kan inte räkna efter ägglossning överhuvudtaget just nu...  och det tar olika tid för kroppen att få ut HCG också..ge inte upp nu Så länge du inte blöder finns det hopp
    Jag får inte mens förrän ett par dagar efter jag slutat med progesteronet. Så har det varit vid alla mina IVF. Så det är tyvärr inget jag kan gå efter. 
  • slemtorsk i din bralla
    Copyjulia skrev 2011-12-06 13:15:35 följande:
    Jag får inte mens förrän ett par dagar efter jag slutat med progesteronet. Så har det varit vid alla mina IVF. Så det är tyvärr inget jag kan gå efter. 
    har du kollat om du kan få fortsätta med progesteronet längre??? Det kan ju vara så att det behövs längre för att du ska hålla dig gravid ordentligt eller hur man ska säga ..
  • Copyjulia

Hmmm. Jag pratade precis med min klinik. Ringde dit för att jag behövde mina journaler och då passade jag på att fråga hur stor chans det var att få ett plus på testdagen om det var minus nu. Hon sa att det fortfarande var möjligt att få ett plus men att chansen inte var så jättestor tyvärr. Blev väldigt förvånad över det svaret och mitt hopp dog totalt. Hon sa att de tagit till testdagen med råge för att vara helt säkra på att ägglossningssprutan gått ur. Men jag skulle förstås fortsätta med progesteron fram till TD.

• Copyjulia
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-12-06 13:20:53 följande:
    har du kollat om du kan få fortsätta med progesteronet längre??? Det kan ju vara så att det behövs längre för att du ska hålla dig gravid ordentligt eller hur man ska säga ..
    Jo, den gången jag var gravid skulle jag ta progesteron flera veckor till efter TD (minns inte exakt hur länge). Men de upptäckte utomkveds i v 7 och ända dit hade jag tagit progesteron iaf. Fast om det är negativt och jag inte är gravid finns det ju ingen anledning att fortsätta efter TD. 
  • bebistre

Jag har test dag på torsdag men tjuvade idag och det va neg, så jag har inte tagit proggisarna idag. Usch vad det här är trist, blir så ledsen på min egen kropp!! 

• slemtorsk i din bralla
    bebistre skrev 2011-12-06 19:51:02 följande:
    Jag har test dag på torsdag men tjuvade idag och det va neg, så jag har inte tagit proggisarna idag. Usch vad det här är trist, blir så ledsen på min egen kropp!! 
    men sluta inte med proggisarna.. det fick jag väldigt hårda riktlinjer om.. även om man testar negativt så ska man fortsätta med dem tiden ut...även om kliniken sa att det var liten chans så finns ändå chansen där och jag tycker det var jäkligt dumt sagt av dem eftersom hcg-halten fördubblas var tredje dygn så det kan visst hända saker ännu.
  • Copyjulia

Jag tycker också att det var väldigt konstigt sagt. Nog för att jag nojar och är negativ, men kliniken borde väl inte utesluta en grav så tidigt? Det var ju en sjuksköterska jag pratade med och ingen läkare så jag hoppas verkligen att hon inte hade så bra koll... 

bobbi81, jag tycker absolut inte att du ska sluta med Progesteronet. Även om det skulle bli ett minus på TD så skadar det ju inte att ta progesteronet. För tänk om det ändå blir ett plus. 

• bebistre

Jag har inte fortsatt med dom, det va ju verkligen bara ett streck på stickan och jag har väldigt svårt att tro att ngt skulle ha förändrats på två dagar.

• Vädur 78

Plussade RD 8 med 3 dagars. Tydligt plus med clearblue och svagt svagt med testlagrets. RD 12 ska ge säkert resultat och sen läggs det på några extra dagar för säkerhets skull.

♥♥♥
  • Copyjulia
    Vädur 78 skrev 2011-12-07 15:04:46 följande:
    Plussade RD 8 med 3 dagars. Tydligt plus med clearblue och svagt svagt med testlagrets. RD 12 ska ge säkert resultat och sen läggs det på några extra dagar för säkerhets skull.
    Ja, det var vad min klinik sa också. Förra gången plussade jag senare men det var ju också ett tecken på att något var fel, fick ju utomkveds... 

Det konstiga är att jag idag blivit sjukt yr. Jag är verkligen aldrig yr annars. Enda gången jag varit yr tidigare var när jag var gravid. Men testet är helt vitt och det är RD 12 så det är nog kört...
  • Vädur 78
    Copyjulia skrev 2011-12-07 15:21:56 följande:
    Ja, det var vad min klinik sa också. Förra gången plussade jag senare men det var ju också ett tecken på att något var fel, fick ju utomkveds... 

Det konstiga är att jag idag blivit sjukt yr. Jag är verkligen aldrig yr annars. Enda gången jag varit yr tidigare var när jag var gravid. Men testet är helt vitt och det är RD 12 så det är nog kört...
    usch vad tråkigt och jobbigt att det blev utomkveds sist kramar om!
    ♥♥♥
  • Kelsson1

Copyjulia: Det finns de som producerar mindre hormon och därför får plus senare men som fortfarande har normala graviditeter. Ge inte upp än...

• Copyjulia
    Kelsson1 skrev 2011-12-07 16:09:20 följande:
    Copyjulia: Det finns de som producerar mindre hormon och därför får plus senare men som fortfarande har normala graviditeter. Ge inte upp än...
    Jag hoppas verkligen det. Är så himla rädd bara för att ett sent plus betyder utomkveds som det har gjort för mig tidigare. Då är jag hellre inte gravid alls. Tack för din support snälla du.  
  • Copyjulia
    Vädur 78 skrev 2011-12-07 15:32:57 följande:
    usch vad tråkigt och jobbigt att det blev utomkveds sist kramar om!
    Tack! 
  • En PantherTant

För tidigt.

Klistrar in dethär ifall någon annan orolig läser tråden;

This is what happens in a 3 day transfer:

1 day post transfer - embryo is growing and developing

2 days post transfer - Embryo is now a blastocyst

3 days post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day

4 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining

5 days post transfer - Implantation begins,as the blastocyst begins to bury in the lining

6 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining

7 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells

8 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood

9 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

10 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

11 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT

This is what happens in a 5 day (blastocyst) transfer:

1 day post transfer - Blastocyst hatches out of shell on this day

2 days post transfer - Blastocyst attaches to a site on the uterine lining

3 days post transfer - Implantation begins, as the blastocyst begins to bury in the lining

4 days post transfer - Implantation process continues and morula buries deeper in the lining

5 days post transfer - Morula is completely inmplanted in the lining and has placenta cells & fetal cells

6 days post transfer - Placenta cells begin to secret HCG in the blood

7 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

8 days post transfer - More HCG is produced as fetus develops

9 days post transfer - HCG levels are now high enough to be immediately detected on HPT

Svar på tråden Hoppet ute ruvardag 8? När plussade ni?