• joijs

Någon som vil hitta på saker i Göteborg?

Hej,
    Min son blir 3 månader den 13 december och vi letar efter någon att umågs med.

Jag och min sambo är relativt nyinfyttade och har inga vänner med barn i Göteborg. Så jag börjar känna mig lite ensam när han är på jobbet. Inte för att jag inte älskar att vara hemma med Alvar men de skulle vara kul att hitta på något med andra som har barn.

Jag letar efter någon att promenera med, fika eller andra aktiviteter :)       
    Över och ut,
    Johanna    

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-05 14:52
    Ska kanske tillägga att jag bor i västra Göteborg, Askim..

• Svar på tråden Någon som vil hitta på saker i Göteborg?
  • danishdynamite

Hej! Jag bor också i Askim. Är hemma med vår lilla dotter på 5 månader. Har även två pojkar på 3 och 5 år som är på dagis 3 dagar i veckan. Jag är 31 år gammal och flyttade till Göteborg 1. Juli, så jag känner inte så mycket folk här.
    Träffas gärna en dag och tar en promenad.

• joijs

Hej,

Vi flyttade hit för att jag fick jobb här och sen fick Jonas det med.

Låter mysigt med så många barn, vi har bara Alvar.

Promenad låter toppen, vi kan nästan när som..

(Eventuella stavfel skyller vi på lillkillen i knät..)         

• danishdynamite

Vi kanske ska fortsätta skriva här så tråden åker upp och andra hittar hit.

Vad jobbar du med? Hur gammal är du?

Jag jobbar med ekonomi.

• joijs

Det tycker jag är en bra ide :)

Jag är 25 år, född i stockholm men uppvuxen i väramo. Sedan flyttade jag till luleå för att plugga, teknisk design civil.ing..

Jag jobbar som MMI (Människa Maskin Interaktion) konsult på ett företag som heter HIQ. Mitt senaste uppdrag var för Volvo cars som interaktionsdesigner. (Det låter väldigt mycket flashigare än vad det är.)

Hur kom det sig att ni hamnade i Göteborg?

Vilken typ av ekonom arbetar du med?          

• EngladMathilda

Hej, Mathilda heter jag är 20år och mamma till Felicia som fyller ett år den 19 december.
    Är också ifrån Stockholm men har bott här i Göteborg i ganska exakt ett år nu :)

Både jag och min tjej älskar att träffa andra mammor och barn i alla dess åldrar.
    Så vill ni träffas någongång vore det jätte skoj.

• joijs

Hej Matilda,

Ja vi hittar jättegärna på något!

Hur kom det sig att ni hamnade i Göteborg??      

• EngladMathilda
    joijs skrev 2011-12-07 21:14:32 följande:
    Hej Matilda,

Ja vi hittar jättegärna på något!

Hur kom det sig att ni hamnade i Göteborg??      
    Min man är uppväxt här och han trivdes aldrig riktigt i Stockholm. Vi hade pratat om att flytta hit ett bra tag och när han då plötsligt fick ett jobb erbjudande med bättre betalt var det ingen snack om saken :) Så nu bor vi här i Mölndal och jag trivs super bra. Innan vår Felicia kom så studerade jag och jobbade extra.

Vart i Göteborg är det ni bor? Kanske vi tre som skrivit här skulle kunna försöka ta och ses för en promenad någon dag? :)
  • joijs

Hur kännde du för att flytta då?
      Å då bor du på rätt sida stan :) Vi bor i Askim.

Nästa vecka e helt öppet för oss :)  

• EngladMathilda
    joijs skrev 2011-12-08 09:45:28 följande:

Hur kännde du för att flytta då?
      Å då bor du på rätt sida stan :) Vi bor i Askim.

Nästa vecka e helt öppet för oss :)  

Var väldigt blandade känslor eftersom att allt skedde med så kort varsel. Flyttade ju tre dagar innan Felicia var beräknad att komma. Men samtidigt kändes det ändå bra, visste att min man skulle bli lyckligare och att allting skulle bra :)

Åh, där ser man :D Nästa vecka har vi måndag och torsdag uppbokade men resterande dagar är vi
    lediga att hitta på något :) Ska vi försöka bestämma en dag, tisdag kanske? :)
  • EngladMathilda
    joijs skrev 2011-12-10 15:09:56 följande:
    Tisdag låter toppen :)
    Åh men vad skoj :D någon idé på vad du vill hitta på? :)
  • joijs

Vad sägs om att fika, kanske på condeco på Linne.. De har iaf plats med barnvagnarna?

• EngladMathilda
    joijs skrev 2011-12-11 16:08:14 följande:

Vad sägs om att fika, kanske på condeco på Linne.. De har iaf plats med barnvagnarna?

Låter som en jätte bra idé :) Hur tar man sig dit dock?
    Menar du Linnéplatsen? Isåfall vet jag ju.
  • joijs

tror hållplatsen heter prinsgatan, det ligger precis nedanför linne' terassen.

• EngladMathilda
    joijs skrev 2011-12-11 21:49:47 följande:
    tror hållplatsen heter prinsgatan, det ligger precis nedanför linne' terassen.
    Okej :D är inte så jätte haj på alla områden här ännu som du märker ;)
    Men, vilken tid ska vi säga? Skriver ett meddelande till dig med mitt mobilnummer,
    ifall du skulle behöva ställa in eller något :)
Svar på tråden Någon som vil hitta på saker i Göteborg?