Tacksam för att sambon pendlar 16 mil per dag???
Måste bara fråga om det är jag som är överkänslig och knäpp??
Då min sambo sen 4 år har barn sedan tidigare föll det sig naturligt att jag flyttade till hans hemstad 8 mil från min hemstad. Jag tycker det är hemskt jobbigt att pendla då det är dyrt och tar mycket av min tid. Ibland önskar jag att min sambo kunde säga "Tack för att du sitter och åker så långt varje dag så att jag kan bo kvar i samma stad som mina barn och ha dem varannan vecka". Jag tycker det är självklart att det skulle bli den här lösningen och jag skulle inte vilja vara tillsammans med pappa som bara lämnade sina barn vind för våg. Men är det för mycket begärt att han kan säga tack någon gång ibland???
Hans argument för att inte säga tack är att han säger att jag gör det för min egen skull eftersom jag vill vara tillsammans med honom. Till viss del har han ju rätt men jag hade ju hellre bott kvar i min hemstad nära min familj och mina vänner om jag fått välja så helt för min egen skulle tycker jag inte det är. Det är visserligen ett val jag har gjort att flytta hit men det betyder inte att jag gör det med glädje varje dag.
Om jag tänker mig det motsatta - att jag bodde i en stad med mina barn och en man satt och pendlade 16 mil per dag för att komma till oss skulle jag känna tacksamhet mot honom för att han gjorde det (även om min sambo hävdar att jag inte skulle vara det).
Hur skulle ni reagera?