• barnsjuk

Vill bara va hemma...

Finns det någon där ute som känner som jag? Jag har drygt två månader kvar till förlossning enligt planen, mår ok fysiskt, iallafall inte tillräckligt mycket besvär för att få bli sjukskriven, men ändå känner jag att jag skulle vilja vara ledig från jobbet, ta det lugnt och bara vara. Jag känner mig lätt stressad och orkar inte tänka på stressen som jobbet kan medföra. Samtidigt får jag dåligt samvete för att jag inte ger järnet, är van att köra på och jag tycker sällan att något är något problem. Har man rätt att vara lite lat och täka på sig själv så här sista månaderna innan förlossningen? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vill bara va hemma...
  • Amy27

Du får börja ta ut din föräldrapenning 60 dagar innan BF.
    Det gjorde jag eftersom jag inte fick beviljat graviditetspenning.

• framtiden

jag har också två månader kvar drygt och är helt jäkla slut. 
    känner absolut ingen ork till att jobba och jag älskade det innnan.
    nu tycker jag det är jobbigt att gå till jobbet och längtar tills jag får gå hem.
    dock har ja fått beviljad grav penning så ja ska stå ut en vecka till
    sedan är de dags för mig att bara vara.. MEN jag mår dåligt av att
    bara vara hemma också. jag har ju ingen att prata med, känner mig riktigt ensam då.
    j

• Carisma95

Rent teoretiskt har man ju all rätt att vara trött och lite "lat" innan förlossningen. Det är ju jätteskönt att vara hemma och bara vila ut.

Men däremot ersättningsmässigt är det ju inte lika "lätt". Som sagt FP 60 dagar innan eller ta ut komp/semester är ju en lösning. 

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
Svar på tråden Vill bara va hemma...