Ja hur många barn har du och hur gammal är du?
1 barn född 2007 (då var jag 21) , idag är jag 26 år, fyller 27 i höst.
Var ditt/dina barn planerade?
Oh nej!! Ingen av oss gillade barn. Men vi blev störtförälskade, jag blev på smällen nästan direkt men det kändes bara såååå rätt!
Bor du med pappan till barnet/barnen?
Ja, vi har till och med skämtat om att gifta oss. Får väl se, skulle nog känna oss ganska gamla då... Men man vet aldrig
Hur många mer barn vill du ha och när?
Jag känner mig nöjd, vill nog aldrig ha fler barn. Det finns så mycket annat i livet, framförallt det barn vi har! Och varandra (jag och sambon)! Vänner, egna intressen. Är nog lite rädd också för att "börja om" från början nu när vi har en 5-åring! De första 2 åren var inte lätta!
Har du gått klart gymnasiumet?
Nej, gick med nöp och näppe ut grundskolan med behörighet inför gymnasiestudier med sträck i bl.a. hemkunskap och idrott. Läste in hela gymnasiet på Komvux under 2 år efter sonen var född och lyckades få 19.66 i betyg vilket tog mig vidare till Lund där jag nu läser till civilingenjör.
Har du ett jobb?
Nej, jag är student på heltid vilket är en lyx. Min sambo tjänar såpass bra att jag egentligen kanske aldrig hade behövt jobba. Men när jag är färdig med min utbildning beräknas jag ta över det ekonomiska ansvaret (och sambon har kanske tänkt sig att vi ska ha en bebis till då som han kan vara hemma med 2 år medan jag jobbar

).
Fortsättning följer...........