Ex som förbjuder fadern introducera ny sambo...
Vad har en mamma för rätt att förbjuda fadern att presentera sin nya sambo för det gemensamma barnet (7år) då de varit separerade i två år och han sambo med den nya i nästan ett år?
Vad har en mamma för rätt att förbjuda fadern att presentera sin nya sambo för det gemensamma barnet (7år) då de varit separerade i två år och han sambo med den nya i nästan ett år?
Finns väl inte direkt något som saäger när det e tid för att intrudusera en ny sambo för ett barn tycker jag... det e väl sa att man kommer överrens med den nya man lever tillsammans med om när man känner sig redo för att göra det!!
Jag frågar för att höra om det ens skulle kunna finnas någon godtagbar anledning då jag själv inte ser någon... Har en vänn som har "lite" problem med sitt ex just i nämnda fråga där Edet får styra och ställa alldeles för mycket... Jag vill hjälpa pappan att styra upp detta lite.
Hon har ingen rätt alls!!
Min sons pappa blev vansinnig när jag träffade min nya sambo och vi hade varit separerade i 1 år då!
Han tom ringde till vår jurist på familjerätten o beklagade sig men han fick till svar: du har ingen rätt förbjuda din sons mamma få presentera sin nya man för din son!
I mitt fall var min sons pappa extremt svartsjuk o ville absolut inte att vår son skulle få en bonuspappa!
2,5 år senare är han ff bitter över att jag gått vidare o träffat en ny som jag har en dotter med medans sonens pappa ff lever ensam!
I det här fallet är det så att exet lämnade men hon blev ändå galen då han fann en ny kvinna. Exet tolererar inte detta och försöker på alla tänkbara sätt minimera faderns rätt att umgås med sitt barn. Historien är längre än detta. Jag tycker att det är så otroligt beklagligt!
2Barndmamma85, hur gammal var er son då?
Min son var 1,5 när vi separerade o han var 2,5 när jag träffade min sambo
Han är 4 år nu
Jag träffa barnen rätt tidigt, först och främst för att jag vill träffa dem och se hurdana de var om det var värt att ge sej in i detta, eftersom jag jobbar med barn så vet ja att ja har svårt för vissa, man funkar helt ennkelt inte. Med facit i hand var det väl kanske för tidigt 4 månader efer att dom flyttat från pappan, inte det att vi känt varandra i 2 månader. Men mamman blev ju knäpp när ja varit här en helg, pga av långt avstånd. Hon förbjöd pappan att låta barnen träffa mej och det höll på länge, hon bestämde/hade åsikter hur vi skulle lägga upp det. Det var nära att hela vårt förhållande tog slut pga av detta. och n är ja flytta in borde han ha diskuterat med henne om det, istället för att bara meddela att ja flyttar. så det var ju heller inte bra.
Jag fick träffa min sambos barn efter 6 månader. Han ville vara säker på att det var något seriöst + att biomamman var på han om att barnen inte skulle träffa vem som helst. Vilket är sant, tycker jag! Men det tog ytterligare ett halvår innan vi ens pussades och kramades inför hans barn. För att dom skulle bli vana att ha mej med i bilden först och återigen, påhopp om det från biomamman. Men att hon själv hånglade upp sin nya kille mitt framför ögonen på barnen första gången dom träffades, det var helt okej tydligen!