Sonen har magknips attacker, vad kan de vara?
Hej Jag har en son på 2 1/2 år som har börjat få magknips attacker. Under själva attacken så vet han inte vad han ska ta sig till för det gör tydligen så ont på han. Han kan inte ligga still, han ligger och kvider sig och vill att man ska blåsa på magen. Han har haft detta 3 gånger denna veckan och jag ringde vårdcentralen men enligt dom där så är det normalt. Jag kan inte tycka att detta verkar normalt. Jag försöker massera hans mage men det är inget han direkt gillar. När jag frågar han vart det gör ont så pekar han på naveln och under naveln. Han har ofta diarré och ibland är det verkligen som rinnande vatten och ibland luktar det verkligen som avlopp. Det är inte många gånger han har haft fast avföring. Han har även lite feber när han har dessa attacker. Igår låg han på 37,9 och idag låg han på 38,6. Jag har funderat på om det kan vara urinvägsinfektion eller om han kan blivit lakosintolerant? Hans natt/morgon urin luktar rätt skarpt, men jag fick höra att det beror på mjölk? stämmer det? Ska det lukta skarpt? Är det vanligt? Jag är tacksam för svar snabbt då jag är orolig över hans magknips attacker.. /orolig mamma