7 michelingodingar skrev 2014-02-20 07:37:07 följande:
Tack Ja jag har precis kommit till där jag nu får sova utan gördeln, ska ha den dagtid i 4 veckor till! Jag hoppas det kommer bli snyggt sedan, visserligen så är jag supernöjd redan nu Men jag ska ner några kg till och då kanske magen blir ännu plattare efter lite träning
Myran: Härligt, så himla roligt att du får hjälp Läkaren som opererade mig är stenhård här på att man inte ska ha ett BMI över 25 men en annan läkare hade ju godkänt mitt ( jag hade 26,6) så han fick bara vara så god och göra operationen ändå men han muttrade lite!
Det där med brösten känner jag igen men mina hänger så illa när jag står upp och sitter jag ner så hänger de ännu mer Jag har också röda märken och även insjunkningar i axlarna efter behån som inte försvinner, jag är så besviken att min läkare inte tagit med det i remissen Känns ju så pinsamt att gå dit och påtala detta och be om remiss IGEN för hjälp med bröstplastik
Här flyter allt på, jag var på återkontroll hos kirurgen i måndags och allt läker fint! Det enda är att det är lite dålig cirkulation i min nya navel som de gjorde men läkaren trodde det skulle rätta till sig om jag tvättade med tvål och vatten morgon och kväll och luftade det. Det geggar rätt friskt från naveln men det ser iaf lite bättre ut nu. Dessutom har läkaren fått min navel mer åt vänster än i mitten av magen samt att det är som ett veck rakt ner från naveln. Läkaren var väl inte helt nöjd med detta och förstår inte hur den kunnat hamna snett, vilka i-landsproblem va Men det är inget jag bryr mig om, jag har ju fått bort mina problem med hänget och det överväger allt!! Däremot så petade han lite på höger sida av magen och gnällde över att jag har för mycket fett där och det kändes inte så jävla roligt, jag som jobbat så hårt för detta och så klagar han på att det finns mer fett