• zingoalla

Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)

Har försökt så många gånger, på många sätt och under många år.Men alltid samma sak lite ner o mycket upp. Nu sitter jag här med minst 50 kg övervikt o värk i kroppen oh en ryggskada.
    Tänkte vi kanske är fler med mycket övervikt som kan stötta o peppa varndra ge mattips o annat.
    Jag tänkte starta efter nyår, dels för att hinna förbereda mentalt o kanske ladda upp med recept o dels för att jag vet att jag inte låter bli att äta över jul ändå.

• Svar på tråden Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)
  • Eleonor86
    7 michelingodingar skrev 2014-02-20 07:37:07 följande:
    Tack Ja jag har precis kommit till där jag nu får sova utan gördeln, ska ha den dagtid i 4 veckor till! Jag hoppas det kommer bli snyggt sedan, visserligen så är jag supernöjd redan nu Men jag ska ner några kg till och då kanske magen blir ännu plattare efter lite träning

Myran: Härligt, så himla roligt att du får hjälp Läkaren som opererade mig är stenhård här på att man inte ska ha ett BMI över 25 men en annan läkare hade ju godkänt mitt ( jag hade 26,6) så han fick bara vara så god och göra operationen ändå men han muttrade lite!

Det där med brösten känner jag igen men mina hänger så illa när jag står upp och sitter jag ner så hänger de ännu mer Jag har också röda märken och även insjunkningar i axlarna efter behån som inte försvinner, jag är så besviken att min läkare inte tagit med det i remissen Känns ju så pinsamt att gå dit och påtala detta och be om remiss IGEN för hjälp med bröstplastik

Här flyter allt på, jag var på återkontroll hos kirurgen i måndags och allt läker fint! Det enda är att det är lite dålig cirkulation i min nya navel som de gjorde men läkaren trodde det skulle rätta till sig om jag tvättade med tvål och vatten morgon och kväll och luftade det. Det geggar rätt friskt från naveln men det ser iaf lite bättre ut nu. Dessutom har läkaren fått min navel mer åt vänster än i mitten av magen samt att det är som ett veck rakt ner från naveln. Läkaren var väl inte helt nöjd med detta och förstår inte hur den kunnat hamna snett, vilka i-landsproblem va Men det är inget jag bryr mig om, jag har ju fått bort mina problem med hänget och det överväger allt!! Däremot så petade han lite på höger sida av magen och gnällde över att jag har för mycket fett där och det kändes inte så jävla roligt, jag som jobbat så hårt för detta och så klagar han på att det finns mer fett  

Jag kan iaf börja med lite träning igen, dock inte situps och sånt som anstränger magmusklerna men cykla och promenera var inga problem nu så jag tänkte vila denna vecka ut då jag är sjukskriven och sedan när jag börjar jobba på måndag så ska jag försöka ta upp lite promenader iaf

Han menade det säkert inte på det viset! han kanske bara menade att det är svårt att se vad som är svullet efter operationen och vad som faktiskt är fett? Och du ska ju ändå ner i vikt, det är snart borta ska du se!! :)

Mina bröst börjar ju fyllas på ordentligt just nu så inga problem där i dagsläget men jag vet ju tyvärr hur dom såg ut innan jag blev gravid och hur dom kommer se ut efter nästa amning... Men det är inget jag tänker må dåligt över just nu!

16,5 kg har jag lyckats gå upp nu på 28 veckor.. Heja mig? Hahah! Jag hoppas verkligen att det inte blir mer än 20 kg sammanlagt.. jag får lite panik och blir lite stressad när jag tänker på att jag måste ner allting sen!
  • Myran 08

Hej på er! 

Jag orkar inte skriva så mycket, jag saknar all energi i hela världen just nu. Då det är så mycket här hemma.. bråk och tjafs, ja allt som hör till eller?! Men ingen energi har jag allafall. 

Men måste bara visa er en sak... HELT SJUK!!!! Jag ska ner till 73,8 det är HELT sjukt nära nu... Sen går remissen iväg. Jag är sååå nöjd! Ska se så jag hittar energi och få till det sista kilot nu!!!  

• Eleonor86
    Myran 08 skrev 2014-03-02 09:36:58 följande:
    Hej på er! 

Jag orkar inte skriva så mycket, jag saknar all energi i hela världen just nu. Då det är så mycket här hemma.. bråk och tjafs, ja allt som hör till eller?! Men ingen energi har jag allafall. 

Men måste bara visa er en sak... HELT SJUK!!!! Jag ska ner till 73,8 det är HELT sjukt nära nu... Sen går remissen iväg. Jag är sååå nöjd! Ska se så jag hittar energi och få till det sista kilot nu!!!  

Men fysiken vad bra Myran!!! Heja!
  • 7 michelingodingar

Myran jättebra kämpat!!

Eleonor: mysigt med bebismage  

Här är det inte så bra, min vikt står helt stilla men jag får och kan ju inte motionera som jag vill. Dessutom har jag fått problem med stafylokockinfektion i min nya navel och i det stora snittet på magen Nu går jag på penicillin sedan igår då jag dessutom har feber Det har blivit som två små hål i det stora snittet där det varar och luktar hemskt och naveln är inte alls rolig Igår träffade jag läkaren och han kollade bara naveln trots att jag påpekade hur otroligt öm och ont jag har på vänster sida i det stora snittet, han bara klämde på magen och frågade om det gjorde ont och kollade inte alls på det stället i snittet som jag verkligen har ont på så nu har jag ringt upp min vårdcentral igen efter att ha sett denna varansamling och de små hålen som blivit

• Eleonor86
    7 michelingodingar skrev 2014-03-12 08:24:26 följande:
    Myran jättebra kämpat!!

Eleonor: mysigt med bebismage  

Här är det inte så bra, min vikt står helt stilla men jag får och kan ju inte motionera som jag vill. Dessutom har jag fått problem med stafylokockinfektion i min nya navel och i det stora snittet på magen Nu går jag på penicillin sedan igår då jag dessutom har feber Det har blivit som två små hål i det stora snittet där det varar och luktar hemskt och naveln är inte alls rolig Igår träffade jag läkaren och han kollade bara naveln trots att jag påpekade hur otroligt öm och ont jag har på vänster sida i det stora snittet, han bara klämde på magen och frågade om det gjorde ont och kollade inte alls på det stället i snittet som jag verkligen har ont på så nu har jag ringt upp min vårdcentral igen efter att ha sett denna varansamling och de små hålen som blivit

Ojoj, det låter inge roligt! Hoppas verkligen att du får hjälp med det så att du snart fungerar normalt! Försök äta bra så ska du se att du både går ner i vikt och läker ihop snabbt även om du inte kan motionera! Krya på dig!
  • Myran 08

Heeeej på er! 

Hur är det med er? Hoppas ni kan njuta av våren och det gröna som sakta kommer. Hur går det med vikt och allt? 

Här är det upp och ner. Jag trodde och hoppades att jag stod 1 cm från väggen... snarare att jag är intryckt i fanskapet. Men jag håller vikten och så fort (jag ligger på normalt BMI) så kommer remissen att gå iväg... jag ska hålla vikten den 6 maj, sedan så slängs den iväg. Åh måste få säga en sak... för jag är så stolt över mig själv köpt ett par byxor med tum 28 på.  

Nu ska jag ta och åka till skolan för att planera hösten så jag har lite kött på bena inför det. 

Ni är enormt duktiga!! Hejar på er fast jag gör det mkt i tysthet just nu.

• Eleonor86
    Myran 08 skrev 2014-04-14 08:27:25 följande:
    Heeeej på er! 

Hur är det med er? Hoppas ni kan njuta av våren och det gröna som sakta kommer. Hur går det med vikt och allt? 

Här är det upp och ner. Jag trodde och hoppades att jag stod 1 cm från väggen... snarare att jag är intryckt i fanskapet. Men jag håller vikten och så fort (jag ligger på normalt BMI) så kommer remissen att gå iväg... jag ska hålla vikten den 6 maj, sedan så slängs den iväg. Åh måste få säga en sak... för jag är så stolt över mig själv köpt ett par byxor med tum 28 på.  

Nu ska jag ta och åka till skolan för att planera hösten så jag har lite kött på bena inför det. 

Ni är enormt duktiga!! Hejar på er fast jag gör det mkt i tysthet just nu.

Här är det bara upploppet kvar! Har 5 veckor kvar till beräknad förlossning och då börjar arbetet igen! :)

Du kommet fixa det där Myran, det vet jag! ;)
  • Myran 08
    Eleonor86 skrev 2014-04-16 13:06:59 följande:

Här är det bara upploppet kvar! Har 5 veckor kvar till beräknad förlossning och då börjar arbetet igen! :)

Du kommet fixa det där Myran, det vet jag! ;)
    Åh vad härligt att höra, nu är det inte långt kvar innan du får gosa. Va rädd om er och lycka till! Go du är, som säger så.. ja jag har bestämt mig att detta kommer bli bra och jag ska ta mig ur detta. 
  • 7 michelingodingar

Hej på er!!

Eleonore härligt att det snart är dags  

Myran: där är en kämpe du kommer att fixa det, kram!!

Ja ni fy fasen vilken infektion jag åkte på i mitt ärr  Jag fick åka tillbaka till läkaren och då var det så smärtsamt att jag inte kunde stå eller gå, jag bara tjöt av smärtor Blev akut inskickad till ett större sjukhus men de bara skickade hem mig igen. Trots Penicillin så bara ökade CRP och jag var skitdålig. Varet öste ur ett hål som blev mitt fram på snittet till slut. Jag fick åka flera gånger i veckan för omläggning och även lägga om hemma ibland 2 gånger om dagen för att varet läckte igenom omplåstringen. 

För ett några veckor sedan var det så pass bra att jag inte behövde lägga om det längre iaf och naveln är nu läkt. Men för 2 veckor sedan fick jag ännu en ny infektion och det sprack upp ett nytt hål i ärret där det rinner var  

Jaja vi får se det läker väl någon gång iaf!!

Jag har fortfarande 1 kg att bli av med, det kvittar hur jag motionerar och äter för det är totalstopp, jag lyckades gå ner så jag bara hade 0,6 kg kvar men har gått upp 1 kg och sedan ner typ 0,4 kg så detta sista kg är så segt att bli av med så jag vet inte hur jag ska lyckas ännu mindre hur jag ska lyckas gå ner till 57 kg som jag egentligen vill och då är det 8 kg till att bli av med:-/

• 7 michelingodingar

Hur går det för er ????

Eleonore: någon bebis ännu?

Min kropp vägrar gå ner mer i vikt, det händer ingenting mer än att jag går upp 1 kg och så ner igen och så upp och så där håller det på. 
    Dessutom så läker inte ärret utan det fortsätter spricka upp lite varstans så just nu har jag 4 ställen som det är sår och varigt ifrån. Min navel är så pytteliten så nu börjar jag undra hur allt kommer se ut när det gått något år om jag ens kommer ha en navel kvar :P 

• UmmAminah

Ær vældigt länge sen jag skrev o rätt länge sen jag gick ner men hoppade in på fl nu så ville delamed mig... Før 3 år sen ish så vägde jag alltså 112kg o nu väger jag 68.... Eller gick ner till 68 utan att det va meningen o försöker gå upp ett par kg igen... Lol... Hoppas det går bra før alla!
Svar på tråden Någon mer som ska gå ned mycket med start 1/1 ( jag 50 kg)