Ex som inkräktar
Skulle vara tacksam för råd o tips på hur jag ska gå tillväga med ett stort o olösligt problem, känns det som...
Är tillsammans med en man sedan 3 1/2 år, har en dotter i hop på 1 1/2 år. Problemet är kontakten med hans ex, sin sons mamma. Hon har från dag ett varit väldigt gränsöverskridande. Inte respekterat mig som hans partner. Haft onödigt mycket telefonkontakt om allt o inget,dagligen ca 3-5 ggr. Användt sonen som argument för all onödig info. Plus en massa andra saker hon sagt, som ex lilla o stora älsklingen vid överlämmning, bjuda på middagar, etc... Listan kan göras lång. Det första 1 1/2 åren var han hos henne för att umgås med sonen. Pga allt tjafs som blivit av att han inte gränsat henne bor vi ej ihop, då det försämrat relationen. Det har lugnat ner sig lite. Nu är jag däremot hyperkänslig o har tappat tilliten till honom då han under 3 års tid LOVAT så många ggr att det lugnat ner sig, för att sen visa sig att det inte är så. Nu till ett aktuellt problem som tillkommit är att hans 6 åriga son fått problem i skolan så Bup är kontaktade. Pappan är arbetslös och har därför hämtat våran dotter tidigt på dagis, då jag ej har råd att gå ner i arbetstid. Som ensamstående 4-barns förälder. Fick för några dagar sedan höra av pappan at han en period behöver egentid med sonen 2 vardagar i veckan ( har för övrigt egentid fr 17.30 då jag hämtar dottern hos honom) då kan han umgås med sonen om han sover över + varannan helg. Dom har även åkt o badat varannan Måndag, och då har Farmor passat våran dotter. Där skon klämmer är att jag får höra att bio-mamman till sonen pratat med psykolog på jobbet, att sonen behöver mer egentid med pappa. Då ska alltså Farmor hämta våran lilla dotter på dagis 2 dar i v. Hon är väldigt klängig, nästan orolig, separationsångest? Känns som det blir ännu mer "hattande" med henne. Det värsta är att jag upplever det som att hon är där o petar var min dotter ska vistas! Vid ett tidigare tillfälle frågade hon pappan om våran dotter var där? Ja, svarade han. Då säger hon: happ.., då kommer du inte gå ut med sonen. Överreagerar jag? Känns bara som hon klampar över å lägger sig i över pappans o dotterns umgänge. Borde inte han säga ifrån. Enbart den tanken om extra tid borde inte den komma från han? Kvällar o helgen räcker inte det som extra tid?
Ursäkta långt inlägg!
Tacksam för svar!
Mvh