• Minnie

Vill inte missa möjligheten att göra NUPP/KUB

Hej
    Om några månader ska vi på en långresa och enligt mina beräkningar (om allt går som det ska) finns en risk att vi kommer att vara borta i just v.12-18. Vi vill väldigt gärna göra NUPP/KUB-tester men frågan är hur tillförlitliga de är runt v.10-11.
    Eller har någon erfarenhet av att göra tester redan i vecka 11? Kanske tom v10?
    Vad gör man om det visar dåligt? Kan man göra fvp direkt innan v12? 

• Svar på tråden Vill inte missa möjligheten att göra NUPP/KUB
  • flikksnatta

Jag tro man måste gå antingen 11-12 fulla veckor. Man få inte göra fvp fören efter 15 fulla veckor men mkp få man göra tidigare

• krakel

Va ska du göra med ett ev neg svar då?? Menar inget illa men tänkte bara mest på om Gud förbjude du får ett neg besked och sen drar du på resa??? Eller du kanske bara vill va förberedd. ??? Menar absolut inget illa bara lite nyfiken

• Minnie

Tack för svar flikksnatta.

Krakel: Helt ok, förstår att du undrar... Är fullt medveten om att ett negativt svar kan betyda att jag kanske inte kommer kunna (eller vilja) slutföra resan. Men det tar jag då. Tänker se det från den ljusa sidan och låta resan vara bokad och ta ev beslut senare om jag måste. Vi har fått en chans att åka på en 'äventyrsresa' som inte kommer kunna genomföras på flera år med ev småbarn. (Och no worries, det är ingen resa som är farlig för gravida...)

• krakel

Oki ja då hållet jag tummarna för er. Dock kan jag inte exakt dag men mm måste gått 11 fulla veckor och ett par dagar för att kunna genomföra nupp och innan dess ska man tagit prov.

• vivexa

Du kan göra nupp/kub från 11+4 till 13+6. Mkp kan du göra från 10+.
    Men om du är bortrest kan du ju göra nupp/kub privat på någon klinik i det landet. Det är ju bara ul+blodprov, så det är ju inga problem. Mkp eller fvp är ju invasiva tester så de kanske man inte vill göra var som helst.

Svar på tråden Vill inte missa möjligheten att göra NUPP/KUB