• Super blondinen

När sluta ni med nattblöjan?

Hej som rubriken lyder när sluta era barn med Nattisen?
    (Även sänhvätare) 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När sluta ni med nattblöjan?
  • smulan5

Dottern var 2 år och 9 månader och hade då varit torr på dagen några månader. Sonen  upptäckte vi när han var ganska precis 2 att blöjorna var torra på morgonen men han blev inte torr ordentligt föränn han var 2.5 år, men det var främst avföringen som var svår för han var så lös i magen jämt och till slut kom vi fram till att han var laktosintollerant och då blev han helt torr.

• Super blondinen

• fågelungarna

Hon var 19 månader. Blev pålitligt dagtorr några veckor före, sedan kom det av sig själv på natten med. Har kört med ec-light/ec sedan 7 mån.

• Tassens syskon

Min son på 2½ har inte haft  blöja på dagen sen ett tag men har de fortfarande på natten.

• Lajkie

De hade iaf nattblöja ett tag längre vet jag, minns inte exakt (!) trots att det inte var så länge sen hehe :)

Nr 1: 3,5 år
    Nr 2: strax över 2 år

• marieerikss

Det går inte säga en exakt ålder när man ska sluta med nattblöja. Det beror på mognad och om det kanske finns i släkten något med sängvätning. Min dotter är sängvätare och hon tycker det är betydligt tryggare sova med blöja fast hon är långt upp i skolåldern än att vakna i en sjöblöt säng. Vi har testat allt, larm , mediciner och allt tänkbart men dottern själv tröttnade på alla försök och sa till sin barnläkare att hon orkar inte försöka bli torr på natten nu hon vaknar ju inte ändå och blöja är bättre.
    Gå på vad barnet tycker, inte vad modet säger i alla tidiningar och sidor på nätet. 

• JeanneDArc

Vid knappt 2,5 år. Då hade hon varit blöjfri någon vecka på dagen bara. Hon hade alltid blöta blöjor på nätterna, men andra dagen hon protesterade och inte ville ha på blöja så lät vi henne prova. Det gick jättebra och fortsatte så natt efter natt. Hon har haft olyckor som kan räknas på fingrarna och är nu 5 år. Duktig tös Fast jag ville mest få fram att det kan funka även om blöjorna är blöta ännu. Hon verkade ju iaf veta skillnaden på blöjfri även i sömnen så det gör säkert många fler också.

• Blåklockan79

Dottern började vakna på näterna och ville upp och kissa, och hade torr blöja när vi började vänja av mde den på dagen, så vi plockade bort den på natten också. Den var lixom bara ivägen. Vi har haft tre små olyckor nattetid sedan i sommras när vi slutade, men måååååååånga på dagtid så för oss funkar det bättre på natten än dagen..

• Super blondinen

• kixan

Mina ec:ade barn har vi slutat ha blöja på runt 3-4 månader, även på natten, det icke ec:ade barnet slutade samtidigt på natt och dag när hon fyllde två.

A -03, F -05, V -10
  • Midsommarafton 77

Enzo slutade med nattblöja för 1 månad sedan och var då 2 år 7 månader. Han hade varit torr i blöjan nattetid en längre tid. Jovisst hade det hänt ibland en liten olycka, och sedan han slutade med nattblöjan 2 olyckor. Dagblöja slutade han med  redan vid 2 år hemma, men på dagis hade han  även dagblöja fram till sommarsemestern.

Enzo april 2009
Svar på tråden När sluta ni med nattblöjan?