• Qaroliine

Tintin - pojke eller flicka?

Tycker du att Tintin är ett pojk- eller flicknamn?

Tilde 101221
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tintin - pojke eller flicka?
  • Analoga

Röstade på pojke för Tintin är ju en pojke - men egentligen tycker jag inte det är något namn...utan en seriefigur

• Annaïck

varför kunde man inte välja seriefigur. Never att jag skulle döpa mitt barn till Tintin!

• Qaroliine
    Annaïck skrev 2011-12-09 19:16:06 följande:
    varför kunde man inte välja seriefigur. Never att jag skulle döpa mitt barn till Tintin!
    Men seriefigurer brukar väl också vara av ett kön?
    Tilde 101221
  • Pincushion86

En pojek, men inget jag skulle välja till mitt barn. Passar bara på ett djur tycker jag!

• Pincushion86

Pojke ska de förståss vara

• Margarit

Pojke! Det är u seriefiguren och han är man.

• Brünnhilde

Pojknamn - jag älskade Tintinböckerna som barn! Och nu lär namnet manifesteras ännu mer som pojknamn, när Tintin har blivit film och får nya unga beundrare!

Fast eg. tycker jag inte att det ska användas på barn överhuvudtaget. Det blir löjligt att heta det i en svensk vardag - eller vilket lands som helst vardag. Låt det stanna i sagan!

• wity

Tjejnamn

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • CarlHerman
    Analoga skrev 2011-12-09 19:15:16 följande:
    Röstade på pojke för Tintin är ju en pojke - men egentligen tycker jag inte det är något namn...utan en seriefigur
    Skulle precis skriva samma sak. Om jag måste välja säger jag pojknamn men egentligen tycker jag det är just ett seriefigursnamn, inte något namn för en riktig människa. Som Hulken eller Fantomen ungefär.
  • fluu

Båda. Fast när jag tänker efter så tycker jag att det främst låter som ett flicknamn även om jag kopplar ihop det med seriefiguren.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Krake

Båda egentligen men röstade flicka för jag tycker det passar bäst på en flicka.

Moster, inte monster.
  • von Brev
    tahira skrev 2012-01-18 10:15:51 följande:
    Men alltså, är det bara jag som i första hand tänker på Tintin Anderzon
    Nä, jag också!!
  • ogidin

Har en tjejkusin som heter det så i hela mitt liv har det varit ett flicknamn för mig så klart! Sedan finns det ju naturligtvis en seriefigur som är pojke så därför skrev jag båda trots att jag aldrig hört talas om en verklig pojke som heter det.

Att en seriefigur heter det betyder ju inte att det inte kan vara ett riktigt namn. Finns ju riktiga namn i andra serier också. Vet för övrigt en som heter Milou också... Bara att vänta in Kapten Haddock! Flört

Svar på tråden Tintin - pojke eller flicka?