• Kerstin W

Resa till London med två 2-åringar - tips?

Hej. Vi ska resa 1 vecka till London med våra tvillingar som då kommer att vara två år. Vi har en lägenhet i centrala London så den biten är avklarad. Vad jag funderar på är hur det går att ta sig med kollektivtrafik och barnvagn (Phil & Teds - alltså smal) och kan man ta taxi t ex?
    Och om någon har tips på bra restauranger eller andra barnvänliga ställen vore jag väldigt tacksam.
    Alla tips och tankar är välkomna! 

• Svar på tråden Resa till London med två 2-åringar - tips?
  • arkeologitjejen

Kollektivtrafiken är skitsvår med vagn, det finns typ inga hissar och det är inte säkert att du får ta med vagnen på bussen. Om jag var ni skulle jag satsa på att skaffa två paraplysulkys och så kör ni varsin. I den delen av England (Norra Yorkshire) som jag bodde i fick man inte ta med vagnen på alla bussar etc.

Kul att göra, besök Hamleys en av världens största leksaksaffärer, London Zoo och kanske att Momi (Museum of moving images) kan vara roligt. De kanske är för små, men det är ett fint och kul museum. Annars har jag idétorka just nu. Hoppas ni får kul!

Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • Kerstin W

Med tanke på att det är februari undrar jag om någon känner till vart man kan vistas i en barnvänlig innomhusmiljö. Kanske någpt museum med lekavdelning, något varuhus...? Eller ett "bushus" typ...

• YokohamaNr2
    Kerstin W skrev 2011-12-09 19:35:41 följande:
    Med tanke på att det är februari undrar jag om någon känner till vart man kan vistas i en barnvänlig innomhusmiljö. Kanske någpt museum med lekavdelning, något varuhus...? Eller ett "bushus" typ...
    Alla museum har bra barnavdelningar tycker jag och är dessutom gratis!

Satsa på att ta en dag och spatsera längs southbank (södra stranden av themsen) ni kan stanna på Royal Festival Hall som är ett konserthus, perfekt för barnen att springa omkring i och de har oftast någonting på G typ konserter mm. Finns dessutom bar och kafe. Under Royal Festival Hall finns barnvänliga restauranger som Giraffe, Pizza Express och Wagamamas

Orkar ni gå längre kommer ni tillslut till Tate Modern och millenium bridge. Ta en titt där inne också

Hoppas ni får det bra!
  • Cecci78

Taxi hade jag uteslutit, kan vara trixigt eller rättare sagt omöjligt att få taxi med bakåtvända stolar.... ?

Svar på tråden Resa till London med två 2-åringar - tips?