• mamma till tre busungar

Klänningar från Bonprix - vilken storlek?

Jag funderade på att beställa en klänning från Bonprix och är sugen på den här.
    http://www.bonprix.se/produkt/klaenning-svart-920214/?bundle=3895264&type=image&sk=7438&sco=r%C3%B6d&fb=0&sourcePageClick=article_image

Har sett i kundkommentarerna att kläderna verkar stora i storlekarna så vilken storlek drar jag tror ni i deras kläder?

32/34 eller 36/38?

Jag är 160 cm lång. Kvinnlig figur med markerade höfter och midjan ganska högt upp.  Har 70E i BH-storlek. Drar oftast 36 men ibland 38 på överdelen (i blusar i alla fall då det annars blir trångt och glipar vid bysten). Ibland kan jag även  ha  34 i en del kläder. Är det XS-XL-storlekar brukar jag ha S, ibland XS.

• Svar på tråden Klänningar från Bonprix - vilken storlek?
  • Catti41

Det har alltid varit enkelt för mig att returnera till bonprix, så vill du helgardera beställer du båda. Annars är det väl bara att konsultera storlekstabelken.

• älskarlivet81

Jag skulle inte rekommendera bonprix.. Jag fick inte mina varor och när jag kontaktade de menade de att det inte fanns någon beställning, men pengar var dragna (de sattes tillbaka på kontot igen). Dessutom tog de kreditupplysning trots att jag valde att betala med kort..

älskarlivet81 skrev 2011-12-10 20:43:00 följande:
    Jag skulle inte rekommendera bonprix.. Jag fick inte mina varor och när jag kontaktade de menade de att det inte fanns någon beställning, men pengar var dragna (de sattes tillbaka på kontot igen). Dessutom tog de kreditupplysning trots att jag valde att betala med kort..
    Men det var tråkigt att höra! Hmmmm....någon annan med samma erfarenhet?
    Catti41 skrev 2011-12-10 20:41:50 följande:
    Det har alltid varit enkelt för mig att returnera till bonprix, så vill du helgardera beställer du båda. Annars är det väl bara att konsultera storlekstabelken.
    OK. Kostar det att returnera?
  • Arga Klara

Jag skulle tagit 32/34. Jag har bara bra erfarenheter, men som sagt så är kläderna stora jämfört med svenska storlekar. Jag är 175 lång och har strl 36/38 i vanliga fall, men jag tar 34 där.

Svar på tråden Klänningar från Bonprix - vilken storlek?