Vad kan läkaren se med fosterdiagnistik? OROLIG!
Jag undrar om någon här vet vad man kan se med fosterdiagnostik?
Jag blev oväntat gravid med 3:e barnet (har 2 friska barn) men denna graviditet blev en total överraskning och jag var tvungen att tvärt sluta äta de mediciner jag åt. Det är mediciner som man absolut inte ska äta vid graviditet så allt fasades ut under 5 dagar. De ÄR farliga och kan ge skador och olika missbildningar på foster men läkaren tyckte inte det var skäl till ett avbrytande av graviditeten vilken jag såklart blev glad för.
Eftersom det finns risker så ska jag få komma till specmödravården om en vecka för ett VUL och få tala med en läkare. Jag är nervös och vet inte vad jag ska fråga. Jag vill att de ska kolla allt, när de kan göra det, men vad kan man egentligen se om man inte letar efter något specifikt? Kan de se missbildningar med FVP? Vet någon?
Min man tror att allt kommer gå bra och behöver inte veta men jag är jätteorolig att jag, ofrivilligt, kan ha skadat barnet i denna tidiga så viktiga period! Jag vill veta om det är något fel. Vad kan de se?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-20 20:26
Igår, den 19/12, var vi på första läkarbesöket och på ultraljud. Det visade sig att bebin var död och troligtvis hade varit det i 4 veckor. Idag fick jag sövas och skrapas. Från total oro, till chock och nu hoppas jag att livet snart blir ljusare igen.