Någon idé om hårda hjärtslag?
Ja, jag ska prata med min läkare som jag ändå ska träffa om några dagar, men jag tänkte höra om någon här känt något liknande. Jag har googlat men hittar inte symtom som stämmer precis.
Det är såhär att jag i flera dagar nu känt av hjärtklappning. Eller ja, inte hjärtklappning som att pulsen ökar eller att hjärtat slår fortare. Det slår bara hårdare. Och det är inte tillfälligt heller utan konstant dygnet runt i princip. Pulsen är jämn, men hjärtslagen är dunkande. Det är oerhört utmattande och jag håller på att bli knäpp.
Jag har tagit blodtrycket några gånger igår och idag, men min mätare är inte så pålitlig då displayen inte funkar som den ska.
Först trodde jag att det var panikångest då jag har varit utsatt för mycket stress och besvärligheter under en tid och inte mår så bra. men nu efter några dagar känner jag att det inte är det. Jag har haft panikångest förr för många många år sedan och det känns mer som stark rädsla, hjärtat rusar och man får inte luft. Det håller heller inte på dygnet runt utan uppehåll som detta gör. jag känner mig inte rädd eller som att bröstkorgen snörs ihop eller andra typiska ångestsymtom utan bara det här att jag hela tiden känner hjärtslagen som hårda.
Någon som har en idé