• Kompis

Vad tycker ni om mina namnförslag?

Vi planerar en liten baby till våren och galen som jag är har jag redan låtit tankarna flyga runt och har lite olika namnförslag. Tyvärr är inte min man enig med mig ang alla,,, vad tycker ni???

Flicka:  Maja-Lisa,  Flora,   Signe   Kerstin  

Pojke:  Hjalmar   Harry   Olle  

• Svar på tråden Vad tycker ni om mina namnförslag?
  • Apolline

Maja-Lisa = Nej, men Maj-Lis tycker jag är fint!

Signe = Gillar inte riktigt ljudet. Dagny är coolare!

Kerstin = Sött.

Flora = Fint om det passar till efternamnet.

Harry = Lite för trendigt.

Hjalmar = Förknippar för mycket med revyer. Hellre Herman eller Hilding.

Olle = Sött men känns som ett smeknamn. Otto kanske?

• von Brev
    Dixie skrev 2011-12-12 23:20:42 följande:
    Flora skulle jag inte valt - med tanke på vad det rimmar på ................
    Jag trodde det uttalades med å.
  • Linneadårå

Jag gillar alla namnen, utom möjligen Maja-Lisa. De jag gillar mest är nog Flora, Signe och Harry.

• Ulrika777

Jag gillar allihop utom Flora som är margarin för mig :-/

• AngelWithoutWings

Maja-Lisa förknippar jag med mormor på 86 år så det kan jag inte riktigt se på ett barn..Inte så kul namn heller med Baja-Fisa ;) Flora tänker jag smör, Signe är rätt gulligt och Kerstin är absolut inte fint.

Som det One Direction-fan jag är så gillar jag ju Harry ;) Hjalmar gillar jag dock inte, men Olle är sött. (även om jag förknippar det med systrars farfar)

• RobzMarley

Gillade Flora och Harry.

Resten och i synnerlighet dubbelnamnet har jag personligen svårt för. Men det är NI som ska tycka om namnen - inte andra..

• gröna L

Jag gillar stilen på namnen! Gillar mest Maja-Lisa, Flora och Olle. Signe tycker jag också är fint, men jag har hemska associationer till det :-/ Kerstin och Hjalmar gillar jag inte riktigt hur de låter, även om jag även där gillar "sorten"

Svar på tråden Vad tycker ni om mina namnförslag?