Min sambo låter inte mig eller vårt barn träffa min mamma!
Vi har ett barn, och min mamma bor 25 mil härifrån. Hon brukar höra av sig nån vecka innan hon vill komma på besök, men varje gång hon gör det så säger min tjej att "vi ska ju göra detta denna helg, så hon kan inte komma." Detta är VARJE gång min mor ringer och vill hälsa på! När jag pratar om att åka till min mor så säger min tjej att vi inte har råd nu, eller vi ska göra nåt annat nu, och jag kan inte heller ta med vårt barn för min tjej skulle må såå dåligt då. Min mamma vill såklart träffa sitt barnbarn, hon är jätteledsen och gråter ofta.
När vårt barn skulle döpas så var min mor så glad över att hon hade sparat dopklänningen som gått i vår släkt i generationer, den förstfödde i varje led har burit den och jag har alltid tänkt att föra traditionen vidare. Men min tjej tyckte den var ful och sa att vi ska ha dopklänningen som hon hade när hon döptes, för den har barnets mormor gjort. Mamma är jätteledsen över detta!
Vårt andra barn kunde ha använt den dopklänningen som hennes mamma gjort tyckte jag, men min tjej gick inte med på det... :(
Mamma skulle fira jul med oss åtminstonde, men då säger min tjej att min mamma får inte plats att sova, så därför får hon inte komma! Ska min mamma sitta ensam på julafton? Hon vill ju träffa sitt barnbarn på julen!
min tjej säger att mamma får komma hit till nyår istället.
vi har en soffa som mamma skulle kunna sova på, vi har madrass. Det finns vandrarhem i närheten. Men jag börjar tro att min tjej inte gillar min mamma och helt enkelt inte vill träffa henne :(