• Anonym (hm)

Min sambo låter inte mig eller vårt barn träffa min mamma!

Vi har ett barn, och min mamma bor 25 mil härifrån. Hon brukar höra av sig nån vecka innan hon vill komma på besök, men varje gång hon gör det så säger min tjej att "vi ska ju göra detta denna helg, så hon kan inte komma." Detta är VARJE gång min mor ringer och vill hälsa på! När jag pratar om att åka till min mor så säger min tjej att vi inte har råd nu, eller vi ska göra nåt annat nu, och jag kan inte heller ta med vårt barn för min tjej skulle må såå dåligt då. Min mamma vill såklart träffa sitt barnbarn, hon är jätteledsen och gråter ofta.

När vårt barn skulle döpas så var min mor så glad över att hon hade sparat dopklänningen som gått i vår släkt i generationer, den förstfödde i varje led har burit den och jag har alltid tänkt att föra traditionen vidare. Men min tjej tyckte den var ful och sa att vi ska ha dopklänningen som hon hade när hon döptes, för den har barnets mormor gjort. Mamma är jätteledsen över detta! 
    Vårt andra barn kunde ha använt den dopklänningen som hennes mamma gjort tyckte jag, men min tjej gick inte med på det... :(

Mamma skulle fira jul med oss åtminstonde, men då säger min tjej att min mamma får inte plats att sova, så därför får hon inte komma! Ska min mamma sitta ensam på julafton? Hon vill ju träffa sitt barnbarn på julen!

min tjej säger att mamma får komma hit till nyår istället.

vi har en soffa som mamma skulle kunna sova på, vi har madrass. Det finns vandrarhem i närheten. Men jag börjar tro att min tjej inte gillar min mamma och helt enkelt inte vill träffa henne :( 

• Svar på tråden Min sambo låter inte mig eller vårt barn träffa min mamma!
  • Anonym
    Anonym (BARNSLIGT!!!) skrev 2011-12-13 14:24:13 följande:

www.familjeliv.se/Forum-4-362/m62491646.html

Så löjligt att starta 2 trådar bara för att "kolla" om man får olika svar och synpunkter!

På det kan jag svara direkt - ja det får du på grund av att du inte har skrivit båda inläggen identiskt utan vinklat det!

Att 2 personer i ett förhållande skulle skriva nästan identiskt OCH nästan samtidigt här på FL - GLÖM DET!

• Anonym

Tjejen har skrivit båda eller också har en annan tjej startad denna tråd för att retas.
    Det märks tydligt i spåket att det är en tjej som skriver.
    Killar uttrycker sig på annat sätt.

• Anonym (hm)
    Anonym skrev 2011-12-13 20:36:47 följande:
    Tjejen har skrivit båda eller också har en annan tjej startad denna tråd för att retas.
    Det märks tydligt i spåket att det är en tjej som skriver.
    Killar uttrycker sig på annat sätt.
    Men tack då.... ofta du kallar mig för tjej...
  • Anonym (dididej)
    Anonym (hm) skrev 2011-12-13 21:48:00 följande:
    Men tack då.... ofta du kallar mig för tjej...
    lova oss att du berättar hur det gårSkrattande
  • Furstinna

Sätt ner foten och gö de med råge. Hon verkar ju helt dum i huvdet. Dumpa henne?

• Anonym

Men snälla någon det är väl bara att säga ifrån om du vill att din mamma ska komma och hälsa på så säg det till kvinnan du lever med. Sedan är hon din mamma eller om du vill åka till din mamma och hälsa på med ditt barn så gör det varför måste du få hennes tillåtelse. Min mans pappa bor 10 mil enkel väg i från oss han har varit där och hälsat på själv med barnen och jag har varit med ibland hans pappa kommer hit med. Vadå förtrångt hon kan väl sova i soffan nej sätt ner foten

• Joel2005

Sen är det faktiskt så att barnet har enligt lag rätt till sina mor/farföräldrar , låter man inte barnet träffa dom så kan farmor vända sig till familjerätten och få umgängestid med barnet schemalagt.

• Anonym (a)
    Joel2005 skrev 2011-12-14 14:21:58 följande:
    Sen är det faktiskt så att barnet har enligt lag rätt till sina mor/farföräldrar , låter man inte barnet träffa dom så kan farmor vända sig till familjerätten och få umgängestid med barnet schemalagt.
    Är det så i Sverige?
    Någon källa på det?
  • asta66

Eller åk och hälsa på henne utan sambon. Eller ännu heller prata med din sambo och fråga varför. Lyssna utan att döma.

• BlommyNess12
    Joel2005 skrev 2011-12-14 14:44:20 följande:
    Här kan du läsa mer om det.
    www.socfamratt.se/vardnad/umgaenge/797-barnet...

Har de t.ex aldrig träffat sitt barnbarn tidigare så kan det inte räknas till att vara en "närstående" dock.

Min biopappa har aldrig träffat min son, han har inte ens träffat mig sen jag var 10 år gammal. Om han skulle ansöka om umgänge med min son skulle det med största sannolikhet bli ett tvärblankt nej om jag motsatte mig det. Detta har jag diskuterat med familjerätten.
  • astegmatism
    Anonym (hm) skrev 2011-12-13 01:05:33 följande:
    Vi har ett barn, och min mamma bor 25 mil härifrån. Hon brukar höra av sig nån vecka innan hon vill komma på besök, men varje gång hon gör det så säger min tjej att "vi ska ju göra detta denna helg, så hon kan inte komma." Detta är VARJE gång min mor ringer och vill hälsa på! När jag pratar om att åka till min mor så säger min tjej att vi inte har råd nu, eller vi ska göra nåt annat nu, och jag kan inte heller ta med vårt barn för min tjej skulle må såå dåligt då. Min mamma vill såklart träffa sitt barnbarn, hon är jätteledsen och gråter ofta.

När vårt barn skulle döpas så var min mor så glad över att hon hade sparat dopklänningen som gått i vår släkt i generationer, den förstfödde i varje led har burit den och jag har alltid tänkt att föra traditionen vidare. Men min tjej tyckte den var ful och sa att vi ska ha dopklänningen som hon hade när hon döptes, för den har barnets mormor gjort. Mamma är jätteledsen över detta! 
    Vårt andra barn kunde ha använt den dopklänningen som hennes mamma gjort tyckte jag, men min tjej gick inte med på det... :(

Mamma skulle fira jul med oss åtminstonde, men då säger min tjej att min mamma får inte plats att sova, så därför får hon inte komma! Ska min mamma sitta ensam på julafton? Hon vill ju träffa sitt barnbarn på julen!

min tjej säger att mamma får komma hit till nyår istället.

vi har en soffa som mamma skulle kunna sova på, vi har madrass. Det finns vandrarhem i närheten. Men jag börjar tro att min tjej inte gillar min mamma och helt enkelt inte vill träffa henne :( 
    Det låter som om din sambo är en psykopat
Svar på tråden Min sambo låter inte mig eller vårt barn träffa min mamma!