• Anonym (Blir lämnad)

Han vill lämna oss.

Min  sambo vill lämna mig.
    Jag vill inte. Vi har en dotter på 2 år.
    Han säger att andleningen till seperation är att han inte glöder med mig och att passionen är borta.
    Jag tror att livet går upp och ner.
    Han vill inte gå på terapi då han tycker att ni inte kan förstå.
    Jag vet inte hur jag skall hantera detta.
    Har hamnat någonstans i en bitter offerroll då jag verkligen inte tycker att vi ska separera.

Har av trådarn etc förstått att detta inte är en ovanlig situation men klarar inte av att sortera ut alla goda råd ur trådarna.

Skall jag övertala honom att stanna eller låta honom gå?

• Svar på tråden Han vill lämna oss.
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det vore bra om din sambo bättre kunde förklara vad som hänt med hans känslor för dig. När man får barn händer myket med en själv och med relationen till den andre föräldern. Mycket kan väckas till liv från den egna barndomen, ångest och rädslor men det är inte så lätt att prata om det. Vissa personer har också svårare att tro på relationer och ger därför upp lättare utan att direkt kunna förklara det. Det blir svårt för dig att övertala honom att stanna om han inte gör det av egen vilja. Att låta honom gå för lätt kan också verka som att du inte bryr dig. Försök att kämpa för relationen och visa honom vad han betyder för dig. Kanske kan samtal på familjerådgivningen hjälpa.
    Hälsningar
    Gerd   

Svar på tråden Han vill lämna oss.