Hej, är inne på samma tankar. Vill också hitta en stil som är snygg och bekväm ( lite slapp som jag är) kan skriva vad jag gillar så kanske du gillar något av det. Om vi börjar nerifrån och går upp, så är ett par höga stövlar snyggt, gärna lite klack om man vill det, bruna eller svarta, alternativt lite grövre kängor med snörning. Sen för årstiden ett par var fodrade skor/ kängor, såg ett par snygga converse kängor som jag tänkt inhandla av lite mer trä på modell. Sist ett par high heels, kör på svarta de passar allt jag gillar ren över vristen och platå sula. Sen benen då.. Leggins får vara antingen svarta eller jäkligt roliga i mönster. Köp flera av varje. Är du en kjol tjej köp oxå hundra strumpbyxor svarta lila och svarta igen ;). Själv är jag nyförlöst och kommer inte i jeansen ännu, 10 kg kvar, annars vanliga mellanblå är snyggast, inte för låg eller hög midja, tighta över rumpa o lår inte slimmade nertill. Kjolar, smala som slutar lver knät är snyggt, även lite vidare med en rejäl "hållainne magen resår" .klänningar, stickade lite tunnare klänningar jätte fint med skärp i midjan. Så nu är vi på överkroppen. Jag gillar långärmade tshirts typ farfarströjor, de kan man ha under klänningar i linnemodell, under koftan osv,, vanliga tshirts som känns lite använda och tvättade, ( är inne på vardagslooken) . En kavaj är ju livsviktigt :) figursydd som slutar mitt på magen. Koftor tjockare och tunnare, som funkar tex i stället för kavaj om du vill klä ner dig lite. Nu gillar jag på den tjockare typen lite lusekofte mönster tex.. Skjortor, perfekt att ha en över tshirten klänningen tex, rutiga i färger du gillar blått min favvo. För ytterligare piff är det alltigt snyggt med en scarf eller sjal virad runt halsen i större modell för att inte bli "snibb tant", köp många, siden, stickat, ös på. Vantar å mössa kan man ju skoja till lite, en bulle på luvan, röd mössa, leopard handskar, basker osv. Smycken gillar jag rätt enkelt tex silver ringar lite större och ringar. Halsband tycker jag personligen kan bli lite tant :) men armband där kan du gå lös. Ta alla du äger på samma arm samtidigt. Jacka, gillar att vara varm jag har köpt en svart dunkappa med nåt guld på armen å luva, önskar mig en fin kappa oxå. H&m har en för ung 800 svart med stor fusk päls. Skin jacka fungerar alltid men lite kallt nu.. Sist men inte minst håret.. Vet inte vad du har för färger men ett ljusare hår naturligt passar oftast bättre i ljusa slingor och tvärt om,, gillar inte när blondiner färgar sig hemma i nån röd brun nyans huu. Glömde väskorna :) samma färg som skorna, en stor över axeln och en som ser ut att komma från 70 talet alt vintage märkes. Jag vill oxå säga att du är aldeles för ung för att gissa h&m herregud det är ju till dig de gör sina kläder, gå in på hemsidan och strunta i Versace klänningarna bara. ;) sådär det blev en mindre roman hoppas det gick att läsa skriver från telen. God jul!