• OkändE

Jobbig mens period

Behöver all hjälp!

För Ca - 1 månad sedan va jag hos "kvinnokleniken" för jag har haft problem med min mens ett bra tag, den kommer och går hela tiden.. Men fick iaf ett resept på "Provera" som skulle få igång min mens, sen efte skulle jag börja med mina nya p-piller " Cilest 28 " men fick ingen mens av dessa "provera" så började med mina p-piller direkt efter, vilken jag kanske inte skulle ha gjort?. . . iaf, första veckan gick bra med mina nya p-piller.. Sen blev allt helt cp, fick mens hela tiden, sen blev det värre, kom massa blod klumpar STORA också, sen gick jag tbx till läkaren för detta känndes inte rätt? hade jätte ont i magen, kunde knappt gå, svårt att äta, OVS... då sa dom att jag hade en " Tjock slemhinna " och att dom ville opirera bort den typ. . " Detta va en fredag" sen gick jag ditt på måndagen där på för att göra ett grav test - Negativt vare. . sen undersökte läkaren mig igen, och sa att min slemhinna inte va lika tjock längre, att jag hade fixat det på egen hand?.. Och att jag skulle fortsätta som vanligt med mina pilleer för allt skulle bli normalt igen?   Men vad kan dessa " stora blod klumpar vara - slemhinnan, missfall/abort som ingen har sett.. för detta tar verkligen på mina krafter.. jobbigt för mig och min pojkvän... :/ för det har ju hållt på snart i 3 veckor... Har Ont i ryggen, svårt att äta, gått ner i vikt, vilket jag knappt ser själv?

Men behöver allt och alla Tips jag kan få och hläp, för orkar ha det såhär mera!!!!!!!     

• Svar på tråden Jobbig mens period
  • sexologen

Hej!

Vad jobbigt du har det! Jag tycker du ska kontakta en gynekolog som du kan känna förtroende för och starta upp en kontinuerlig kontakt med denna. Du har många frågor och så här utan att se dina journaler är de svåra att besvara. Att ha det så som du beskriver är inte bra och du behöver få hjälp att hantera detta och få svar på dina frågor. Om du inte tycker att du fått bra hjälp dit du gick senast, så föreslår jag att du söker upp en gynekolog och ber om råd och stöd.

Ofta klarar våra kroppar mer än vi tror men om du fortfarande mår dåligt av det här bör du söka vård igen.

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin   

Svar på tråden Jobbig mens period