• adrift

hur mkt nan 1 äter era bebisar ?

Ja som frågan lyder: hur mkt nan 1 äter dem å hur länge räcker paketen ?? Här äter vår lille kille på 2,5 månad ca 230 blandad (210 oblandad) å en paket räcker fyra dagar :O

svanmärkt
  • Svar på tråden hur mkt nan 1 äter era bebisar ?
  • Just me

Min dotter blir 5 mån på tisd och hon har fått 150 (oblandad) har ökat sen några dagar till 180 oblandad Visserligen så har vi börjat med 2:an sen några veckor tillbaka men det är nästan lika

• adrift
    Just me skrev 2011-12-14 00:22:47 följande:
    Min dotter blir 5 mån på tisd och hon har fått 150 (oblandad) har ökat sen några dagar till 180 oblandad Visserligen så har vi börjat med 2:an sen några veckor tillbaka men det är nästan lika
    ja vi går över till tvåan lite nu, så kör lite blandat för vill inte chocka magen på han. men man blir lite så att de e för mkt.
    svanmärkt
  • Muslimska mamman
    adrift skrev 2011-12-14 10:26:43 följande:
    ja vi går över till tvåan lite nu, så kör lite blandat för vill inte chocka magen på han. men man blir lite så att de e för mkt.
    Du kan väl inte börja med 2:an om barnet bara är 2,5 månader?

Personligen köper vi 2-3 paket i veckan. Och han är 6 månader men prematurfödd och äter således mindre för sin ålder.
    Bara araber förstår det roliga bakom mitt användarnamn.
  • Just me

Men det står på förpackningen att man får ge Nan 2 redan från födsel så länge man inte ammar så det gör inget om Ts ger den. Det enda som skiljer de är att det är/mer järn i 2:an annars är det lika. Järn får de i sig via bröstmjölken men ammar man inte så går det med 2:an

• Muslimska mamman
    Just me skrev 2011-12-15 00:17:34 följande:
    Men det står på förpackningen att man får ge Nan 2 redan från födsel så länge man inte ammar så det gör inget om Ts ger den. Det enda som skiljer de är att det är/mer järn i 2:an annars är det lika. Järn får de i sig via bröstmjölken men ammar man inte så går det med 2:an
    Okej, har bara läst att det står från 4 månader på paketet :)
    Bara araber förstår det roliga bakom mitt användarnamn.
  • Just me

Hehe..trodde också det förut men det var en som jag kännee som påpekade det och sedan såg jag själv på förpackningen

• Puggan

Vi har börjat med nan 2. hon är 5 månader.

Äter 150 (oblandad) på morgon och efter middagssömnen.

Till lunch äter hon barnmat och på kvällen får hon gröt. Innan vi börja med gröten och maten åt hon 210 ml (oblandad).

Hon är lite fet, eller som barnmorskan uttryckte det "Hon är lite för kort för sin vikt" men har ätit jättebra sedan hon föddes och övervikten försvinner, bättre att hon får äta sig mätt..

• Carrol

Min son (3 månader idag) Äter 150 ml nan1 var 3 timme, (pulverform) Dagtid. Mellan 19.00-7.00 vaknar han runt 4.00 och äter 150 ml.
    Ibland kring de sista målet innan nattetid får han yttliggare 90 ml, så sover han gott för natten  
    vad menas med blandad och oblandad?  

carolineaf.blogg.se ♥Lias mamma♥
  • Just me

Carrol: Det menas om det är pulver eller ej i . Utan så är den oblandad och så tvärtom...

• Trident5678

Vid 2,5 månads ålder åt min yngste knappt 600 ml/dygn uppdelat på åtta mål (alltså ungefär 75 ml/mål).

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden hur mkt nan 1 äter era bebisar ?