• owner

Kan man se avvikelser i v 9?

Jag var på VUL igår (privat) och såg en liten figur med tickande hjärta och sprattlande ben :)
    Det var så mkt som hände på en gång så jag hade inte en tanke på att fråga när jag var på plats.
    Hade hon kunnat se om det var något slags problem? Tänkte på nackspalt och sådant. Kalla mig en hemsk människa men visste jag att fostret hade DS så skulle jag göra abort.  

• Svar på tråden Kan man se avvikelser i v 9?
  • Snart 3 barnsmamma

Då är det alldeles för tidigt. Det görs i v13. Då får du först ta ett blodprov senast en vecka innan och sedan UL där de kollar nackspalten

• slinkywookie
    owner skrev 2011-12-14 10:26:25 följande:
    Jag var på VUL igår (privat) och såg en liten figur med tickande hjärta och sprattlande ben :)
    Det var så mkt som hände på en gång så jag hade inte en tanke på att fråga när jag var på plats.
    Hade hon kunnat se om det var något slags problem? Tänkte på nackspalt och sådant. Kalla mig en hemsk människa men visste jag att fostret hade DS så skulle jag göra abort.  
    Ar det uppenbara fel syns dom redan da, som vatska runt  fostret (cystic hygroma till exempel) men annars ar det for litet for att kunna se.
Svar på tråden Kan man se avvikelser i v 9?