KUB
Jag ska på KUB på fredag. Och jag vart nyfiken på om någon vet om man får ett kort på bebisen då, eller får man bara det på RUL?
Jag ska på KUB på fredag. Och jag vart nyfiken på om någon vet om man får ett kort på bebisen då, eller får man bara det på RUL?
Vi fick kort, eller fick....vi fick betala för det. Var på KS i Solna.
Vad bra , ska till KS í Huddinge.
Ca 15 min kanske. Beror ju på hur bebisen samarbetar också hur lång tid det tar. Hon kollade igenom hela bebisen och visade oss och förklarade vad hon såg. Inte lika noga som på ett rul då allt inte är tillräckligt stort ännu för att kunna se helt bra vid ett kub. Mätte huvud, buk, lårben.
Tack, för svaren!
Vi fick ett kort, gratis.
Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen
BM kollade igenom hela bebisen, visade och förklarade, samt mätte olika delar av kroppen, inte bara nackspalten.
Vi gjorde ett KUB på Emmaultraljudsklinik i Göteborg. Vårt lilla sprattel ville inte sammarbeta så sammanlagt tog det 2,5 timme, men då va BM jätte nogrann. Vi fick 6 bilder gratis + en dvd skiva med korten på. Betalade 1900:-
Oj, 2,5 h? :)
Ni var alltså på en privat klinik?
Ja vi fick ut och gå 3 gånger för att bäbisen skulle ändra läge.Och till slut gick det och BM kunde mäta nackspalten :)
Japp det är en privatklinik. Jag är 27 år och tillhör inte "riskgruppen", men i vårt län så görs inte KUB över huvud taget så vi fick åka till Göteborg som sagt och bekosta det själva.
Lycka till på fredag!!!
Tack.
Så som jag har förstått det, så är det kostnadsfritt för oss, väntar 3:e barnet, är också 27 år. Nu är det bara att hoppas att sambon får ledigt!
Tack! :)
Allt såg bra ut, den var lite envis men efter tag så fick hon bra kort. Risken för en kromosomavvikelse är 1/15784, känns jättebra :)
Så skönt för er!!! Är alltid en lättnad att veta :) ha en riktigt trevlig helg nu!! Kramar