• Tröttisen

Hjälp! sjukskriven 100% men "måste" jobba lite grann hur söker jag sjukpenningen?

Någon som vet om man kan söka 75% sjukpenning i 2 veckor och sen 100% de resterande 2 veckorna av en månad. Jag är eg sjukskriven på 100% hela månaden p.g.a. smärtsam foglossning, men har blivit ”tvungen” att arbeta några timmar då jag jobbar som lärare och måste sätta betyg och hjälpa vikarien en del per telefon.

• Svar på tråden Hjälp! sjukskriven 100% men "måste" jobba lite grann hur söker jag sjukpenningen?
  • Sale

Du får välja själv hur mycket du vill jobba under din sjukskrivning. Jag är sjukskriven på 100% men jag jobbar 50% eftersom jag är uttråkad.

Ring din handläggare på försälringskassan och hör!

• Tröttisen

Tack för ditt svar. Jo jag pratade med henne men vet inte om jag missförstod henne eller hon mig, för jag fattade henne som att jag måste söka 75% hela månaden isåfall fast hon sa det lite luddigt så jag vet inte.

Jaaaa visst är det uttråkande att vara sjukskriven!!! Tur man har FL att sitta å lusläsa på :)

Svar på tråden Hjälp! sjukskriven 100% men "måste" jobba lite grann hur söker jag sjukpenningen?