• trulsan01

Ska jag lämna?

Hej är en mamma på 34 år åt 3 barn med samma man, på min födelsedag då jag var gravid med vårt 3 barn ( var i 7 månaden) så var min man otrogen mot mig, jag hörde alltihop då han glömt att stänga av telefonen, jag har levt med denna man i 15 år och han har under vårt förhållande sakta brutit ner mitt självförtroende, han har 3 telefoner och dessa är förbjudna för mig att kolla i, han flörtar hej vilt och har inget intresse av barnen, det han säger till mig är att han betalar för att i bor så fint och jag ska vara nöjd med det, han kommer och går som han känner för. Jag skulle kunna skriva en bok om hur många sjuka grejjer denna karl gjort men skulle bli för långt att läsa för er!
    Saken är den att jag ville skiljas men han vill inte och det är där det konstiga kommer in jag tycker att när man är en sån person som han är så borde man väl inte vilja vara gift, men det ända jag kan komma fram till är att han är gift enbart för att jag hittills har förlåtit och stannat kvar, och att han ju nog är rätt nöjd med sitt upplägg av vårt förhållande.

Jag känner mig instängd, trött och olycklig och tänker jag efter så är enda anledningen jag stannar på grund av att vi har barn, men är det alltid rätt att stanna kvar för barnens skull?

• Svar på tråden Ska jag lämna?
  • Pirum

Nej, det är klart att det inte är rätt att alltid stanna för barnens skull. 

Jag tycker att man bör stanna så länge "enda" problemet är att man inte längre känner sig kär för det går med lite arbete oftast att hitta tillbaka till en acceptabel romantisk nivå. Men som i ditt fall, där karln beter sig som en sk*t så att du bryts ner så ska du verkligen inte stanna.

• annamarianyckelpiga

Barnen mår bäst av att ha lyckliga föräldrar, så fokusera på att göra dig själv lycklig. Jag tycker verkligen att man ska göra allt för att hitta tillbaka till varandra, men ibland går inte det.. och då måste man gå vidare.. både för sin egen skull och för barnens.
    Livet är värdefullt, så var rädd om det. Lycka till!

• trulsan01

Jag ser inget slut på sårande från hans sida och jag har stannat i förhållandet med förhoppningen om att han ska ändra sig men har insett att såna här män inte gör det, bara jag själv som levt i en löjlig lögn, jag älskar våra barn och det är det enda gott som kommit ur det hela, hus och pengar kan han stoppa upp där solen inte skiner känner jag och kärleken den dog då jag hörde hur han satte på den andra tjejen och sedan kom hem med den löjligaste bortförklaringen någonsin och ljög mig rakt i ögonen !

• Pirum

Att hitta tillbaka till varandra- det funkar bara om båda letar. Om du ts är upptagen med att försöka hitta tillbaka medan din man flörtar eller pysslar med sina tre hemliga mobiler så funkar det inte.

Det kan vara bra att hålla i minnet om man funderar på om man borde försöka lite till. Att utifrån vad du skriver i ts så verkar det som att din man behöver typ en personlighetsförändring för att det ska vara möjligt. 

• kottan

Barnen mår bäst av en glad mamma, så följ dina känslor för hur du vill leva ditt liv.

Svar på tråden Ska jag lämna?