Lön för samordnare? Hur mycket mer kan man begära?
Om man jobbar på ett äldreboende och ska bli samordnare hur mycket mer lön kan man begära än innan ( man jobbat på samma ställe) ? Vad har ni i lön? Känner ni någon samordnare? Vet ni ?
Om man jobbar på ett äldreboende och ska bli samordnare hur mycket mer lön kan man begära än innan ( man jobbat på samma ställe) ? Vad har ni i lön? Känner ni någon samordnare? Vet ni ?
Jag hade 23.000kr. Då hade jag en personalgrupp om 45 personer över vilka jag hade arbetsledar- och arbetsmiljöansvar, budgetansvar osv. Tillgänglig dygnet runt via mobiltelefon. Socionomexamen. Slutade där så fort jag fick något bättre
ok då vet jag
Jobbar med lönerna för 2 olika äldreboenden och då har gruppansvariga fått 2000kr extra under tiden de har det ansvaret, exact vilket ansvar just dom har vet jag ej
Någon mer som vet ?
inte tillgänglig dygnet runt. sätta ihop sheman, fördela arbetet under dagen osv
Runt 21-23 för det arbetet är riml
Fördela arbetet, ringa in vikarier, göra scheman, skriva anst. Beslut mm är typiska uppgifter som ligger inom ansvaret, har du inte jour eller liknande ger det oftast lite lägre lön.
Det finns massor av svar och mycket statistik, var nöjd med det.
Gammal tråd men aktuell för mig. Har fått erbjudande om samordnar tjänst till hösten och undrar vad lön för samordnare inom äldreomsorgen kan ligga på. Chefen är snål men jag vill ju inte arbeta utan rätt lön. Är 38 år undersköterska med många års erfarenhet.
Jag arbetar som samordnare inom kommunal hemtjänst och har en månadslön på 32.300:- / månaden innan skatt.
Inväntar årets höjning som gäller f.o.m 1 april.
Jag har nu arbetat som samordnare i ca 1 år och min lön ligger nu på strax över 35 t men hoppas att den stiger med tanke på det nya avtalet som gäller f.o.m 1/4.
Då jag själv har sjukersättning och sysslar med lite tradig (väldigt lite dock) tyckte jag detta var en intressant fråga så jag skickade faktiskt och fråga just för att få VETA och inte bara spekulera i olika teorier
Så sanningen är, som ni ser, att det inte spelar någon som helst roll om pengarna man får in av det, utan det är arbetsförmågan de bedömer.
Dvs, om du är så aktiv som det låter så har du en arbetsförmåga. Nej inte alls alltid, men då är det ju så att du kanske får ha ett sånt beslut att du arbetar de dagar du kan och är sjukskriven resten. För det finns ju många med både fysiska och psykiska tillstånd som gör att de inte kan jobba 100% fullt ut 100% av tiden.
Men vet man att det är så, så ska man då inte va en vanlig anställning kanske med nytt beslut varje gång.
Och som ni ser skriver de tom något uppmandende att man ska anmälda om man vet att någon gör så
Nu vet jag inte vem du är och kommer inte göra det då ju.
OBS, jag är inte ett dugg avis av att du tjänar pengar. Är glad för din skull för det.
Men utifrån detta tycker jag att du ska kontakta FK faktiskt och göra rätt för dig. Det är bättre att du själv gör det än att någon annan gör det.
Om du själv kontaktar och säger att du tycker du märkt att du nog faktiskt kunnat jobba lite ibland, och hur ska man göra då för att inte förlora tryggheter. (Typ vilande sjukersättning)
OM någon annan anmäler dig så kan du nog istället räkna med att du kommer bli både granskad och återbetalningsskyldig. För de kommer nog kolla hur mycket och länge du hållit på.
Så för din egen del, gör det själv så fort du kan.
(För ja, det finns många mänskor som är avundsjuka av sig och där det kan sticka i ögonen på dem och att de därför anmäler dig, och det är det absolut värsta för dig)
Önskar dig lycka till 💞
?Ja precis som du skriver så är det arbetsförmågan vi utreder och inte ersättningen man evetuellt får genom daytrading. Det finns lite olika bestämmelser utifrån när man beviljades sjukersättning men har man sjukersättning sedan 2008 eller senare så är det förmågan att arbeta som Försäkringskassan tittar på, inte inkomst. Därför kan man på olika sätt få in pengar utan att det påverkar sjukersättningen men det kan påverka bostadstillägg om man har det och har man kapacitet att göra det hela dagar så är det precis som du säger kanske en arbetförmåga man uppvisar. Det går alltid att skicka in information kring en person om man vill att vi gör en utredning/kontroll kring detta. Det kan vara så att personen inte utgör en arbetsförmåga på mer än fem timmar i veckan vilket då är godkänt men uppvisar man mer så bör det utredas tänker jag. Svårt att svara generellt men intressant fråga och Försäkringskassan jobbar hårt med att förhindra att ersättning betalas ut felaktigt, brott och även fusk och där kan du som medborgare hjälpa oss. ?
Fråga ditt fackförbund. Kommunal? Då kan de också hjälpa dig att förhandla om det skulle behövas.
34