• Lumpabi

Har nu berättat för morsan att jag röker.

Ja nu har jag skickat iväg ett långt sms till henne. Och det är jävligt svårt nu. Har typ en klump i magen att sätta på mobilen men tänkte att jag måste vara ärlig annars mår jag dåligt. Har rökt i 1 vecka. För jag mår dåligt för massa tankar och jag tänker inte sluta. här är smset.  Trine var min jours hems mamma, Och jag ska till internet. så ni förstår 

Hej jag skulle berätta en sak. Att jag har tjuvrökt eller rökt lite då och då. Och jag orkar inte hålla det hemligt så jag vill få det ur mig. Och jag har inte planerat och sluta för det lungar mig eftersom jag har det svårt och tänka på internatet. Och jag har berättat det för trine på ett annat sätt så tror hon fattade.  Och få inte damp på mina kompisar eftersom dom inte har något med detta att göra. Der var min dumma. Och jag vet konsekvenserna av att röka. Men du får gärna bli sur jag förstår det. Och jag kommer nog troligt vara ute när du kommer hem. P.S Det var lite svårt att berätt så jag skickade ett sms. Älskar dig! 

• Svar på tråden Har nu berättat för morsan att jag röker.
  • mamma till tre busungar

Vad bra att du berättade! Men som du vet så är det ju inte lyckat att du röker. Skulle du kunna hitta ett annat sätt att bli lugn tror du? Om du får hjälp?

• HASP

Passa på att sluta nu när du bara rökt 1 vecka! När du rökt länge blir det jättesvårt att sluta så ge dig inte in i det... du kommer till 100% att ångra dig sen!!

• Lumpabi

Skulle jag säkert. Men just nu så håller jag mig till det. Vet att det är dumt. Men har fått svar från morsan nu. "Du fattar väll att jag inte är arg. Men vi kommer prata om det" Ja hon tog det bättre än jag trodde. P.s jag e 14

• Lumpabi

+ add jag har adhdh och aspberger, Så jag tar concerta och risperidon eller fan det heter. Hjälper till en viss del

• Lellehs

Väldigt modigt gjort, duktigt och jag misstänkte att din mamma skulle ta det bra och att det är klart att hon vill prata om det! Hon bryr ju sig om dig :)

Säger som de andra, jag har varit rökare själv 5 år och det var inte lätt att sluta. Men jag ska aldrig ge mig in i det igen, jag hittar något annat istället isf har jag lovat mig. Testa ta tuggummi eller bara ta lite frisk luft om du är röksugen. Det räcker att bara gå ut och gå en liten liten runda, runt huset kanske? sen har du ju varit ute i 5 min som du kanske är när du rökar. testa! :)

• Lumpabi

Kan ju altid testa men är inte så säkert det kommer funka

• udda man lkpg

Snacka om uselt beslut. Inte att berätta utan att börja röka då. Men det upptäcker du väl själv så småningom.

• Lumpabi

Nu känns det helt sick efter att berättat. Och jag hon vill såklart att jag slutar det är lite svårt när jag har problem i livet. och annat att tänka på först. Snälla inga påhopp om hur dum jag e som röker eller börjat eller liknande

• Lellehs
    Man kan ALDRIG säga till en rökare att sluta röka för det funkar inte! Att man är dum som börjat får man då va för är man rökare så bryr man sig inte vad andra tycker om rökningen, för det är ett beroende. Så när du bestämmer dig för att sluta kommer du sluta, har du inte bestämt dig blir det svårt!
    Man måste ge sig fan på att bestämma sig innan man gör det för annars hamnar man lätt i det igen!
    Tro mig :P jag har försökt! :P

Så bry dig inte om att folk säger att du är dum som börjat för det är så himla många som röker idag och speciellt ungdomar! De måste lära sig själva av sina misstag!

Lycka till, det kommer den dagen då du också slutar ska du se!
  • Stårschan
    MattssonE skrev 2011-12-15 12:18:00 följande:
    oj, bra gjort. Tog ca 3 år innan jag berättade något!
    Samma här. Jag väntade tills jag hade fyllt 18 med att berätta...

TS - starkt att du berättade för din mamma, men börja inte se dig själv som rökare. Försök att åtminstone ha inställningen att rökningen är något tillfälligt, som du kommer att sluta med. På en vecka hinner du förhoppningsvis inte bli ordentligt beroende.
    På korståg för bondförnuftets bevarande!
Svar på tråden Har nu berättat för morsan att jag röker.