Rabattkuponger på blöjor
Har fått massor av rabattkuponger på blöjor i brevlådan sista tiden och det är ju toppen eftersom blöjor känns som en stor löpande utgift när man får barn. Problemet är bara att fyra av kupongerna går ut 31/12 och min bebis ska inte komma förrän i januari. Så jag vet ju inte hur stor han kommer vara och hon han kommer bli en storbajsare eller inte. Har egentligen ingen koll på hur ofta man byter blöja ändå. Men det lär man sig väl
Vi har ïnförskaffat två paket av den minsta Liberoblöjan på en kupong vi fick hemskickad och fått ett paket av Pampers minsta blöja av min syster som hade ett paket över. Så jag tror inte vi behöver fler av den minsta sorten. Eller? Hur många kan man behöva av nästa storlek? Jag vill ju använda rabattkupongerna men vill inte köpa på mig blöjor som sen inte kommer användas.
Totalt gäller kupongerna 6 blöjpaket.
- 40 kr på 2 valfria paket Libero ekonomipack
- 30 kr på 1 valfritt paket Pampers
- 50 kr på 2 valfria paket Pampers
- 20 kr på 1 valfritt paket Pampers New Baby 1, 2 eller 3
Dessutom har Willys (som vi typ bor granne med) 50 kr rabatt på två blöjpaket från Libero den här veckan. Så då skulle jag kunna passa på att köpa ytterligare blöjor.
Nu blev det mycket text här. Men jag vill verkligen tänka "smart" när det gäller inköp av blöjor eftersom det känns som en tråkig utgift framöver
Så för att sammanfatta:
Hur mycket blöjpaket behöver man av de minsta storlekarna?
Hur många blöjor måste paketet innehålla för att räknas som ekonomipack?