• klogu

Rabattkuponger på blöjor

Har fått massor av rabattkuponger på blöjor i brevlådan sista tiden och det är ju toppen eftersom blöjor känns som en stor löpande utgift när man får barn. Problemet är bara att fyra av kupongerna går ut 31/12 och min bebis ska inte komma förrän i januari. Så jag vet ju inte hur stor han kommer vara och hon han kommer bli en storbajsare eller inte. Har egentligen ingen koll på hur ofta man byter blöja ändå. Men det lär man sig väl

Vi har ïnförskaffat två paket av den minsta Liberoblöjan på en kupong vi fick hemskickad och fått ett paket av Pampers minsta blöja av min syster som hade ett paket över. Så jag tror inte vi behöver fler av den minsta sorten. Eller? Hur många kan man behöva av nästa storlek? Jag vill ju använda rabattkupongerna men vill inte köpa på mig blöjor som sen inte kommer användas. 

Totalt gäller kupongerna 6 blöjpaket.
    - 40 kr på 2 valfria paket Libero ekonomipack
    - 30 kr på 1 valfritt paket Pampers
    - 50 kr på 2 valfria paket Pampers
    - 20 kr på 1 valfritt paket Pampers New Baby 1, 2 eller 3

Dessutom har Willys (som vi typ bor granne med) 50 kr rabatt på två blöjpaket från Libero den här veckan. Så då skulle jag kunna passa på att köpa ytterligare blöjor.

Nu blev det mycket text här. Men jag vill verkligen tänka "smart" när det gäller inköp av blöjor eftersom det känns som en tråkig utgift framöver

Så för att sammanfatta:
    Hur mycket blöjpaket behöver man av de minsta storlekarna?
    Hur många blöjor måste paketet innehålla för att räknas som ekonomipack?

• Svar på tråden Rabattkuponger på blöjor
  • Coyote

Och just det, se till att anmäla dig på Liberos och Pampers hemsidor så får du rabattkuponger hemskickade.

• klogu
    SilverLadyG skrev 2011-12-15 18:38:18 följande:
    de där Baby soft, 46 blöjor. Vi hade nr 2 eftersom han föddes 4500Skrattande och räknar man att bebisen väger över 3 kg kan man ha blöjor i nr 2.
     www.libero.se/Produkter/
    Ok. Då ska vi absolut inte köpa fler av nr 1 då
  • klogu
    Coyote skrev 2011-12-15 18:40:39 följande:
    Och just det, se till att anmäla dig på Liberos och Pampers hemsidor så får du rabattkuponger hemskickade.
    Hurra för rabattkuponger! Känner verkligen att jag kommer vara storanvändare och jaga rabatter när det gäller blöjor. Det verkar ju vara världens tråkigaste utgift när man får barn. Haha!
  • Coyote
    klogu skrev 2011-12-15 18:44:55 följande:
    Hurra för rabattkuponger! Känner verkligen att jag kommer vara storanvändare och jaga rabatter när det gäller blöjor. Det verkar ju vara världens tråkigaste utgift när man får barn. Haha!
    Jepp, men jag tycker faktiskt inte det är så farligt. Vi köper kanske två i månaden, om det är mycket, och betalar 84 kronor per paket, eftersom vi köper när vi handlar annat för 300. Och med rabattkuponger så blir det ju ännu billigare. Ju äldre ungarna blir desto dyrare blir blöjorna per styck, så ni behöver nog inte köpa lika ofta i början. Eller ja, andra halvåret kanske.
  • mamma201107

På TUL skulle A väga ca 3600g vid födseln. Han föddes i V 33 och vägde 2300g, vi hade inget åt honom hemma vare sig kläder eller blöjor. Men som tur var fick vi blöjor av Neo avd i prematur storlek och pampers skickade x antal paket till oss kostnadsfritt. Pampers prematurblöjor kan man inte köpa i butik.

Men jag tror st 1 är från 2kg?

• klogu
    mamma201107 skrev 2011-12-15 18:50:39 följande:

På TUL skulle A väga ca 3600g vid födseln. Han föddes i V 33 och vägde 2300g, vi hade inget åt honom hemma vare sig kläder eller blöjor. Men som tur var fick vi blöjor av Neo avd i prematur storlek och pampers skickade x antal paket till oss kostnadsfritt. Pampers prematurblöjor kan man inte köpa i butik.

Men jag tror st 1 är från 2kg?

Vi har levt med hotande förtidsbörd sen jag var i vecka 23 då bebisen tänkte titta ut. Men jag har varit inlagd på sjukhus och totalt sängliggande 9 veckor och vilat mycket efter det. Käkar även magiska få-bebisen-att-stanna-kvar-i-magen-piller och ska ta sista nu på söndag. Så vi har inte riktigt vetat hur stor vår lille kille tänkt bli innan han tittar ut. Men nu är han iaf uppe i ca 2500 gram så vi får se var det slutar.

Ja, 1:an är 2-4 kg.
  • jessin

Man får rabattkuponer hela tiden så ni behöver inte hamstra så mycket. Vi gjorde av med 5-8 blöjor/dygn sonen va nyfödd. Nu när sonen snart är 2år (i feb) går det åt ca 3 - 4 blöjor per dygn men det beror på att han alltid bajsar i potta.
     Sedan vi fick barn så har jag aldrig köpt blöjor till ordinariepris. Jag brukar köpa pampers på coop för de har ofta blöjor för 76kr + att jag alltid då passar på att använda alla mina kuponger för då blir det riktigt bra pris på blöjorna. 

• eulalian

Vi hamstrar och tycker det är bra :) fast vi får 2 gratispaket libero i månaden. Det är det vi gör av med oxå, han är 9 mån nu.

Angående present vid födseln så beror det väl på vad man önskar sej. Vi bad om blöjor istället för blommor, och fick så mycket att det dröjde 4 mån innan vi behövde köpa blöjor själva första gången :) han vägde strax över 4000 g och var 56 lång så vi använde aldrig minsta storleken..

• klogu
    eulalian skrev 2011-12-15 19:14:18 följande:
    Vi hamstrar och tycker det är bra :) fast vi får 2 gratispaket libero i månaden. Det är det vi gör av med oxå, han är 9 mån nu.
    Varför får ni 2 gratispaket i månaden? Verkar ju jättelyxigt!
  • Little Star

Vi gjorde av med 10-15 blöjor per dygn första 3 veckorna..vi hade strl 1 i libero tills han var 6 veckor, vägde 3,3kg..

• bes86

Vi använde strl 1 i 2 veckor gick åt ca 4 paket tror jag. Nu är hon 7 veckor och jag gör slut på mitt 4de paket strl 2, sen blir det strl 3. Någon mer som tycker att pampers blöjor luktar illa?

• Coyote

Bes86, jepp! Jag vägrar Pampers eftersom blöjorna luktar apa.

• bes86

Ååå vad skönt att jag inte inbillade mig det ;) luktar verkligen, dessutom tycker jag att de blir så tunga bär hon kissar eller bajsar. Liberos bl

• bes86

Liberos blir inte alls sådana..
    Jag tycker helt klart att libero är bäst!! ;)

• Coyote

Liberos känns aningens klumpigare tycker jag, så länge de är torra. Men de luktar inte, och börjar inte hänga efter en kissning, så jag gillar dem också.

• Hannilora

När börjar rabattkupongerna att skickas ut? Jag är beräknad om 5 veckor och har varit registrerad hos både libero och pampers länge, men jag har inte fått några rabattkuponger hitills...

Svar på tråden Rabattkuponger på blöjor