• Xenira

Sonens pappa ska gifta sig

Det är ligger till såhär min sons pappa ska gifta sig och vill att sonen kommer dit.
    Enda problemet är att bröllopet sker i Polen. Och jag vet inte riktigt om det är så bra att låta min son åka dit för jag känner att jag helst inte åker dit. Även att hans pappa inte förstår vad vår son säger gör det ännu svårare och de två träffas sällan. Jag och pappa kommer inte speciellt bra överens så jag vill inte vara där och förstöra men vågar inte låta min son åka själv. Sonen är  4 år och han har sällan varit i från mig 

Så frågan är hur skulle ni göra om ni vore i samma sits som mig? 

• Svar på tråden Sonens pappa ska gifta sig
  • Ladymarina

Om inte pappan förstår vad hans son säger, och du inte vill vara där då du själv säger ni två ej kommer bra överrens så tycker jag att du tackar för inbjudan men avböjer. 
    Jag vet att jag hade gjort det.

Hade varit en helt annan sak om dom träffas ofta, förstår varann och är med i varandras liv, då hade din son kunnat åka själv med pappan ner till Polen.
    Men nu känns det bara som att han vill att sonen ska följa med för att liksom "visa upp" att han har en son för släktingar där nere, vet hur viktigt det är med söner från den delen av Europa.

Har pappan kommit med förslag på hur det är tänkt att allt ska ske? Eller har han bara sagt, "jag vill ha sonen där"?

Kramiz  

Fortsätt simma!
  • Xenira

Nej det har han inte gjort. Han vill nog mest som du säger visa upp honom för resten av sin släkt där nere. 

Har tackat nej till inbjudan så nu behöver jag inte åka dit. För de två behöver lära känna varandra bättre igen. Innan jag kan låta sonen åka själv med sin pappa. För de har träffades  bara 4 gånger under förra året så 

• myamone
    Xenira skrev 2011-12-15 21:08:45 följande:
    Det är ligger till såhär min sons pappa ska gifta sig och vill att sonen kommer dit.
    Enda problemet är att bröllopet sker i Polen. Och jag vet inte riktigt om det är så bra att låta min son åka dit för jag känner att jag helst inte åker dit. Även att hans pappa inte förstår vad vår son säger gör det ännu svårare och de två träffas sällan. Jag och pappa kommer inte speciellt bra överens så jag vill inte vara där och förstöra men vågar inte låta min son åka själv. Sonen är  4 år och han har sällan varit i från mig 

Så frågan är hur skulle ni göra om ni vore i samma sits som mig? 
    Om pappan bet. Din biljett och hotell så åk med, sitt längst ner i kyrkan,
    Skicka honom inte ensam 
  • mamma till tre busungar

Förstår jag rätt sonens pappa bara pratar polska och din son inte polska?

• Xenira
    myamone skrev 2012-01-03 17:00:59 följande:
    Om pappan bet. Din biljett och hotell så åk med, sitt längst ner i kyrkan,
    Skicka honom inte ensam 
    Har inte ens tänkt att låta min son åka själv dit. 
  • Xenira
    mamma till tre busungar skrev 2012-01-03 17:02:21 följande:
    Förstår jag rätt sonens pappa bara pratar polska och din son inte polska?
    Nej pappan pratar både polska och svenska. Men min son har talsvårigheter så därför är det ibland svårt att höra vad han säger och hans pappa är inte van vid det 
Svar på tråden Sonens pappa ska gifta sig