PCO? Provera? Pergotime? Progesteron? Hjälp... vi vill ju bara ha en liten bebis...
Hejsan!
I augusti 2010 slutade jag med mina ppiller efter att ha ätit dem i över 12 år. Efter det fick jag inte min mens så i januari sökte jag upp en läkare som påstod att jag kanske kunde ha pco men att det var oklart. Efter detta flyttade jag till en ny stad och fick en ny läkare som inte heller kunde fastställa om jag hade pco eller inte. Denna läkare slutade så jag fick än en gång leta upp en ny. I september fick jag min nuvarande läkare som även inte hon kunde fastställa om jag har pco eller inte, men att det tyder på det då jag sedan jag slutade med ppillerna endast hade mens i januari, mars, juli och augusti, samt att jag har äggblåsor.
Jag fick Provera av läkaren och tog dessa i oktober, jag reagerade starkt på dem men fick min mens efter sista tabletten. På dag 5 började jag med en kur Pergotime och på dag 22 fick jag lämna ett progesterontest som visade ett resultat på 20, alltså inte så bra. På dag 35 hade jag fortfarande inte fått någon ny mens och ringde då min läkare som tyckte att jag skulle köra en omgång till med Provera, men hann aldrig börja på denna då mensen dök upp dagen efter.
På 5 dagen (november) började jag med omgång 2 av pergotime och för en vecka sen lämnade jag ett till progesterontest som jag idag fick reda på, låg på de låga siffrorna 1.4.
Min läkare är bortrest och kommer först kontakta mig på måndag, men det hjälper inte mig just nu då jag blev väldigt ledsen och upprörd över det låga resultatet.: :(
Är det någon därute som genomgår samma sak just nu? Behöver få prata med någon som genomgår eller har genomgått samma sak då ingen i min omgivning förstår mig just nu...
Mvh
Ninns