• theesi

En begangnad doppresent!?

Går det köpa något som man hittat på blocket, säljsajter, loppis, etc till någon i doppresent? vad tycker ni? Måste det vara nytt i kartong eller kan man köpa använda saker som ser helt nya ut.. Hur skulle ni reagera om erat bart fick en beggad doppresent??

Intresserad av svar!

♥ Vincent 070925 ♥ Melvin 100813 ♥ Lillebror BF jan2012 ♥
  • Svar på tråden En begangnad doppresent!?
  • viseversa

Beror på vad för sak det handlar om?. Kläder kanske är roligare nya likaså leksaker när det är till dop. Dock smycken kan vara charmigt att det är begagnat.

• Havsjungfrun

Några fina mässingsljusstakar eller ett fint smycket kan ju vara begagnade men annars bör det nog vara nytt.

• Runguska

Jag tycker det beror på, begagnad som i ärvd (från släkting) tycker jag är fint och roligt. Sedan går det att hitta fina saker på loppis osv, men jag har rent allmänt svårt att ge bort begagnat (köper dock till mig själv gärna och ofta) så jag föredrar att köpa nytt.

• 071001

Jag vill inte få beggade kläder köpte på blocket tex, men som ovan säger, saker som finns i släkten eller fina samlargrejer kan vara kul att få.

• theesi

Jag tycker också att kläder och leksaker tex borde vara nytt.. Men saker och smycken kan gå bra, Vad tycker ni om inredningsdetaljer då?

Tex sån där gunghäst, pall, tavlor, ja det är så svårt att komma på.. men tänkte mest sånt där som inte är köp och släng saker..

Ni har ju nämt smycken och "värdefullare" prylar.

♥ Vincent 070925 ♥ Melvin 100813 ♥ Lillebror BF jan2012 ♥
  • Vrinda

Vi fick en begad gunghäst av en av mina vänner, och vi blev jätteglada. Den var i superfint skick och att hennes barn lekt med den störde mig inte ett dugg.

♥ ♂ 10 juni 2009 ♥ ♀ 22 mars 2011 ♥
Svar på tråden En begangnad doppresent!?