• Chokladälskaren

Hur pass mycket kan man lita på 3D-ulbilder?

Gjorde ett könsul med 3D i vecka 26. Blev helt överlycklig över att få se den lilla skrutten igen. Eftersom vi fick så dåliga och suddiga bilder när vi var på rul i vecka 20 så tyckte vi att dessa blev hur bra som helst, för man såg ju så tydligt allting.
    Men nu när man jämför sina 3D bilder med andras så ser dem väldigt suddiga ut. Hon ser nästan missbildad ut på bilderna med sne och deformerad näsa och underläpp. Det ser nästan ut som att ena ögat sitter längre ner än vad det ska.

Jag vet att man inte ska ta detta på fullt allvar för det är mycket som spelar in när man gör ul för att det ska bli så bra bilder som möjligt.
    Men om andra få bra bilder och man ser näsan, munnen och allt hur perfekt som helst så varför har vi sån otur med våra bilder.

Så nu börjar jag nojja mig över att bm missade att hon hade en deformerad näsa och mun. Men de är väl så pass utbildade så det borde de väl ändå har sett?

I övrigt såg allting hur bra ut som helst med lilltjejen och det är ju såklart det viktigaste. Och vätskan i njurarna som de upptäckte på rul hade minskat nu och såg helt normalt ut och det är vi såklart väldigt lättade över. Men jag kan inte släppa riktigt att hon ser så "konstig" ut bilderna.

Finns det nån mer som har någon erfarenhet av suddiga bilder från sitt 3D-ultraljud?

• Svar på tråden Hur pass mycket kan man lita på 3D-ulbilder?
  • LillyLolo

Jag kan inget om sånt här.
    Men jag tycker att de flesta såna UL-bilder ser ut så.
    Jag tror alltid att allas barn är missbildade :p
    Så jag tror inte du ska oroa dig!

Men vad är det för skillnad på 3d och 4d 

• Sacre

Tror inte att det är någon fara, en kompis till mig gjorde 3D, hennes dotter såg ut att ha gomspalt. Men ut kom ett barn utan gomspalt :)

• Chokladälskaren
    carolina2012 skrev 2011-12-16 20:21:34 följande:
    Jag vill också göra 3d ultraljud, vart gjorde du det nånstans?
    Jag gjorde det i Göteborg. Men det finns i Malmö och i Sthlm vet jag. Tydligen i Helsingborg oxå.
  • Chokladälskaren
    Sacre skrev 2011-12-16 20:23:26 följande:
    Tror inte att det är någon fara, en kompis till mig gjorde 3D, hennes dotter såg ut att ha gomspalt. Men ut kom ett barn utan gomspalt :)
    Exakt en sådan bild fick vi oxå. Det ser verkligen ut som om hade gomspalt där. Kanske inte är någon fara men tankarna far ju runt ändå och man blir lätt nojjig för allting nu när man är gravid. Man vill ju att allt ska vara bra med bebisen.
  • StugFrugan89

Det handlar om hur mkt fostervatten som e runt bebis. UL e ju som ett ekolod. Fick konstiga bilder på dottern, fick förklarat att det blev så för att det började bli trångt i magen ;)

• JazzKermit

Ja, på vårt såg det ut som att sonen hade långa klor på fingrarna och såg näsan gigantisk ut... ;) Ut kom så klart världens sötaste pojke, utan klor tack och lov! (Och med en jättesöt näsa) Tror inte att du behöver oroa dig!! :)

• Momalicious

">

">

">

Där har du tre videosnuttar från vårt 3D/4D UL förra året. Som du ser så ser han jätteknäpp ut ibland, men ändå kom det ut en helt välskapt och perfekt kille. Så ja, det kan se knäppt ut och ändå bli bra. Jag tror BM hade sagt om hon såg nåt som såg annorlunda ut, tror du inte?

Ps. Såhär såg han ut vid 7 månader. Inga hemska alienögon eller så ;) 
    Elliot 101226 ♥ momalicious.blogg.se/
  • blomiss

Jag gjorde 3d/4d i vecka 29 :) mina bilder blev lite som dina! Det är så det blir för dem flesta:)

Finns bilder på min blogg: www.soome.blogg.se

• Chokladälskaren
    Momalicious skrev 2011-12-16 23:07:37 följande:

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

Där har du tre videosnuttar från vårt 3D/4D UL förra året. Som du ser så ser han jätteknäpp ut ibland, men ändå kom det ut en helt välskapt och perfekt kille. Så ja, det kan se knäppt ut och ändå bli bra. Jag tror BM hade sagt om hon såg nåt som såg annorlunda ut, tror du inte?

Ps. Såhär såg han ut vid 7 månader. Inga hemska alienögon eller så ;)

Gud vilken glad sötis!Glad. Inga fel på han inteFlört. Ja bm hade säkert sagt nånting om det hade varit nåt fel. Jag försöker intala mig det iaf. Jag är inte så ytlig av mig utan allt handlar om att den är frisk och välskapt i övrigt men det är klart att man oroar sig om man ser nånting som verkar fel på bilderna. Men allt handlar väl om hur bebisen ligger i magen, fostervatten osv.
  • Chokladälskaren
    blomiss skrev 2011-12-17 00:30:12 följande:
    Jag gjorde 3d/4d i vecka 29 :) mina bilder blev lite som dina! Det är så det blir för dem flesta:)

Finns bilder på min blogg: www.soome.blogg.se
    Ja dem var rätt lika i bildkvalité. Har du fått din bebis nu eller är du fortfarande gravid?
Svar på tråden Hur pass mycket kan man lita på 3D-ulbilder?