• cpOFFER

Uggs, vad fan? Olika storlekar.

Ska köpa mig ett par varma dojjer hade jag tänkt mig, eftersom jag alltid failar på det området varje vinter. Jag misslyckas alltid med att köpa tillräckligt varma skor så nu har jag då ropat in ett par UGGs på tradera.

Fick av en händelse veta att det står 5 i ena och 6 i andra stöveln. Alltså 36 i ena och andra är 37?! Ska det vara så här eller vad är grejen? Fan jag kan ju inte köpa  ett par dojjer med olika storlekar?!

Hjälp 

Perspektivsskärpa: Väljer du att se på saker annorlunda, kommer sakerna snart se annorlunda ut.
  • Svar på tråden Uggs, vad fan? Olika storlekar.
  • cpOFFER

Läst 11 gånger och 0 svar? NÅN som vet nåt öht?

Perspektivsskärpa: Väljer du att se på saker annorlunda, kommer sakerna snart se annorlunda ut.
  • Nyfiken gul

hon som säljer har kanske köpt fel? Därav att hon lägger ut dom på Tradera?`

Fråga säljaren?

Men nej, det ska givetvis inte vara olika storlekar - oavsett märke eller modell.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • cpOFFER

Nej hon sa att de kändes lika i storleken och hade själv inte sett felet förrän jag bad henne fota lapparna inuti stövlarna. Givetvis köpte jag dem inte trots att jag vann auktionen. Hon gav ju felaktig info i auktionen som inte framkom förrän efteråt. Jag gjorde väl rätt?

• La Lola
    Moppepojke skrev 2011-12-18 11:58:30 följande:
    Läst 11 gånger och 0 svar? NÅN som vet nåt öht?
    Om vad?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Nyfiken gul
    Moppepojke skrev 2011-12-18 18:36:52 följande:
    Nej hon sa att de kändes lika i storleken och hade själv inte sett felet förrän jag bad henne fota lapparna inuti stövlarna. Givetvis köpte jag dem inte trots att jag vann auktionen. Hon gav ju felaktig info i auktionen som inte framkom förrän efteråt. Jag gjorde väl rätt?
    tolkningsfråga faktiskt...... hon gav ju inte medvetet fel info - en viss skillnad. Hon hade förmodligen bara provat en sko i affären och sen köpt ett par och inte tittat efter. Sånt händer.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • SoStylish
    Nyfiken gul skrev 2011-12-18 18:46:14 följande:
    tolkningsfråga faktiskt...... hon gav ju inte medvetet fel info - en viss skillnad. Hon hade förmodligen bara provat en sko i affären och sen köpt ett par och inte tittat efter. Sånt händer.
    Nej, men om varan inte uppfyller det som står i annonsen så kan säljaren inte kräva att köparen ska slutföra affären.
  • Lilla W

Bara ett tips: Uggs e typ världens sämsta vintersko, det är egentligen bara en toffla, (ingen häl el tåkappa) gjorda från början för surfare att värma fötterna i, i australien, således inget för sveriges vinter. Går du ut i regn/snö pajjar dom direkt. /Fd skoförsäljare

• Margaux

UGG's är världens BÄSTA vinterskor men se till att välja en modell med riktig sula...
    Och köp INTE på nätet, nästan helt säkert fejk.......

• cpOFFER

Jag valde ett par sorel Cate the great istället för de håller ju i af värme och mot väta

• La Lola
    Moppepojke skrev 2011-12-18 21:30:13 följande:
    La lola: ja vad tror du?
    Ja, jag vet inte? Det är ju därför jag frågar.
    För det är ju rätt självklart att ett par skor inte har olika storlekar (så vida man inte har specialtillverkade skor eller av något annat skäl köper 2 olika storlekar).

Och sen frågan om du kan köpa skor med olika storlekar...jag vet inte vilken hjälp du vill ha där?
  • Lilla W

Där har du världens bästa vinter sko mycket bättre val, I promise!

• cpOFFER

La lola: släpp attityden eller gå och bråka i en annan tråd. Uppkäftighet är otroligt osexigt. Vem tror du att du är?

• cpOFFER

Lilla w: ja jag hoppas det! :) Först var jag tveksam av en skitlöjlig anledning. De är ju både varma och täta men samtidigt inte råfula (fulsnygga) och hur kan ett par som inte är asfula vara varma? Det gick inte ihop för mig. Men nu får jag varma och torra fötter!

• La Lola
    Moppepojke skrev 2011-12-19 06:00:16 följande:
    La lola: släpp attityden eller gå och bråka i en annan tråd. Uppkäftighet är otroligt osexigt. Vem tror du att du är?
    Uppkäftig?
    Jag är en helt vanlig medlem som ställer frågor eftersom jag inte förstod vad du ville få hjälp med.
  • Margaux

Jag har Sorel också och tycker de är klumpiga och allt för varma, i genomsnitt används de kanske 5 gånger på en normalkall vinter och då när man ska vara ute typ hela dagen!
    UGG har jag två par av i olika modell, så himla najs!!

• straw2008

Ugg ska man bara ha om det är torrt ute då de blir förstörda vid blött väglag. Välj ett par som sitter riktigt tight runt föttern annars glider bara fotarna omkring i de o man glider två steg bak för varje steg fram. Annars skulle jag vilja tipsa om tecnicas stövlar, påminner om ugg fast mer riktiga stövlar.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • cpOFFER

Är tecnica täta och varma? Finns var?

Svar på tråden Uggs, vad fan? Olika storlekar.