• Jeena

Flaska med eller utan bottenventil för 2mån..

Lillan har MAMs flaskor med bottenventil.. suveräna. Skulle köpa två nya idag och tänkte att då passar vi på att köpa största modellen så kan hon ha dem ett tag, bara byta napparna till liksom. MEN.. de hade ju ingen bottenventil.

Hur funkar det för så små barn (2 månader) enligt er erfarenhet,  "behöver" de ventilen, är det svårt för dem att lära sig använda flaska utan om de är vana vid flaskor med, fixar de att växla mellan olika flaskmodeller, vad blir skillnaden i sugteknik?

• Svar på tråden Flaska med eller utan bottenventil för 2mån..
  • ehjartam

Min son är tre månader och vi använder både och, fungerar bra! Vi började när han var en månad med ersättning upp till amningen, och det har vi fortsatt med.

• Jeena

Provade nu ikväll och det verkar ju funka.. Skrattande Gott de, får väl hoppas hon inte blir helt förvirrad bara..

• Ellas och Alvins mamma

Dom med botten ventil finns oxo som stora. Kolla efter mam first bottle. Råkade köpa fel förra veckan oxo då jag inte var uppmärksam och köpte den som hette mam baby bottle. Jag skulle nog fortsätta m dom med ventil ett tag till, står på förpackningen till dom utan, från 4 mån.

• ehjartam

@jeena: Alla barn är ju olika, min son klarar olika nappflaskor plus att han ammas. Han har även fått ersättning i kopp när han var nyfödd.

Svar på tråden Flaska med eller utan bottenventil för 2mån..